تقدیر نصرالله از رویکرد فرافرقه‌ای لبنانی‌ها در تعامل با حوادث
کد خبر: 3850327
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

تقدیر نصرالله از رویکرد فرافرقه‌ای لبنانی‌ها در تعامل با حوادث

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل حزب‌الله از رویکرد فرافرقه‌ای و فرامذهبی مردم لبنان نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور قدردانی کرد و گفت: بر همگان واجب است که به این گونه حوادث نگاه فرقه‌ای نداشته باشند.

به گزراش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شامگاه سه‌شنبه، 23 مهرماه، ضمن سخنانی در مجلس عاشورایی مجتمع  «سیدالشهداء» ضاحیه جنوبی بیروت به آتش‌سوزی‌ اخیر جنگل‌های این کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه همه لبنان و تمامی مردم آن را تحت تاثیر قرار داد.

نصرالله در ادامه سخنان خود که از طریق ویدئوکنفرانس در این مراسم پخش شد، تأکید کرد: لبنانی‌ها ثابت کردند که فرای اختلافات فرقه‌ای و مذهبی عمل می‌کنند و برهمگان واجب است که این اتفاقات را به رویکردهای فرقه‌ای تبدیل نکنند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه از روحیه مسؤولیت‌پذیری و میهن‌پرستانه بیشتر لبنانی‌ها که خانه‌های خود در اختیار افراد آسیب دیده گذاشتند و به آن‌ها یاری رسانند، تمجید کرد.

وی افزود: مردم لبنان باید به هر مشکلی که در هر منطقه‌ای از این کشور رخ دهد عکس‌العمل نشان دهند و بدون در نظر گرفتن کاستی‌ها از سوی دولت و با یاری یکدیگر آن را رفع کنند.

افزایش گرمای هوا در لبنان و وزش باد شدید در این کشور منجر به وقوع آتش‌سوزی شدید در جنگل‌های مناطقی از شمال تا جنوب این کشور شده است که در پی تشدید آتش‌سوزی‌هایی که از دوشنبه هفته جاری آغاز شده، برخی مناطق مسکونی محاصره شده‌اند.
 
از شب گذشته به دلیل بارش باران  و کنترل آتش در برخی مناطق، حجم آتش‌سوزی‌ها رو به کاهش است.
انتهای پیام
captcha