بی‌سرپناهی مؤسسه «فهیم» تهران در گیرودار دو مالک
کد خبر: 3849929
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

بی‌سرپناهی مؤسسه «فهیم» تهران در گیرودار دو مالک

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی فهیم تهران با بیش از 19 سال فعالیت و راه‌اندازی پیش‌دبستانی و دبستان قرآنی، به دلیل فروش ملک استیجاری، در کش و قوس دو مالک قرار گرفته است و هر دو از پرداخت ودیعه رهن‌ کامل خودداری می‌کنند.

بی‌سرپناهی مؤسسه در گیروداد 2 مالک/ تعطیلی پس از 19 سال فعالیتبه گزارش ایکنا؛ مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی فهیم تهران با مدیریت فاطمه حسینی اداره می‌شود. وی که دبیر دروس دینی و از بازنشستگان آموزش و پرورش است، پس از پایان خدمتش با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه‌اندازی مؤسسه‌ای در شرق تهران (محله نارمک) می‌کند. حدود چهار سال گذشته نیز مؤسسه تصمیم می‌گیرد تا پس از اخذ مجوز‌های لازم از سوی آموزش و پرورش، دبستان دخترانه غیردولتی با عنوان «فهیم ارمغان» را در شرق تهران با رویکرد شناختی راه‌اندازی کند.

اما 45 روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید و پس از انجام ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در مقطع پیش‌دبستانی و دور اول دبستان(مقطع اول تا سوم ابتدایی)، با مشکلاتی روبه‌رو شده است. مشکلاتی که سرنوشت فعالیت مدرسه و در کنار آن مؤسسه قرآنی را نامعلوم کرده است.

فاطمه حسینی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی فهیم تهران، چند روز گذشته، طی تماس با ایکنا درباره مشکلی که با مالک دارد گفت: مشکلی که حتی پس از شکایت و سیر روند اداری و مراجعت به مجتمع‌ قضایی، به سرانجام نرسیده است و افزود: بدون اینکه مالک به ما خبر دهد، ملکی که در آن مستأجر هستیم، فروخته شده و حال فرد دیگری مالک است و مقرر شده که 23 مهرماه، ساعت 11 صبح، تجهیزات و وسایل مدرسه به خیابان ریخته شود.

حسینی با تأکید بر اینکه مدرسه فهیم ارغوان، تنها مدرسه قرآنی است که حافظان و قاریان زیادی را در منطقه شرق تهران تربیت کرده و پرورش داده است، اظهار کرد: حتی اجاره‌نامه‌ ما کد رهگیری دارد و در مغازه مشاوره املاکی منعقد شده است، این ملک در رهن کامل مؤسسه بوده است، اما در حال حاضر نه صاحب‌خانه قبلی و نه صاحب‌خانه فعلی حاضر نیستند، مبلغی را که در قبال رهن پرداخت شده به مؤسسه بازگرداند تا بتوانیم مکان جدیدی را اجاره کنیم. در موعد رسیدگی پرونده‌مان در دادگاه نیز تنها چیزی که خواستم این بود زمان دهند تا وسایل را جمع‌ کنیم و پول پیش ما را بدهند.

بی‌سرپناهی مؤسسه در گیروداد 2 مالک/ تعطیلی پس از 19 سال فعالیتحسینی با اشاره به اینکه 45 روز مانده به آغاز سال تحصیلی صاحب‌خانه از ما خواست تا از ملک خارج شویم، افزود: در حالی که مراحل ثبت‌‌نام دانش‌آموزان انجام شده بود، به هر حال هر طور بود این جریان را به گوش اولیای دانش‌آموزان رساندیم تا به فکر ثبت‌‌نام فرزندانشان در مدارس جدید باشند، اما مؤسسه قرآنی و قرآن‌آموزانش هنوز پا برجاست.

وی در پاسخ به این سؤال که موعد اجاره آنها چه زمانی پایان می‌یافت؟ بیان کرد: 24 تیرماه تمام شد و ما هم به خیال اینکه طبق روال سال‌های گذشته قرارداد تمدید می‌شود، اقدامی نکردیم. البته 21 اردیبهشت‌ماه طی تماس با مالک منتظر تعیین تکلیف بودیم، حتی طی تابستان با مراجعه به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، پنج میلیون تومان هزینه نوسازی پرداخت کردم، در حالی که اگر می‌دانستم این جریان قرار است رخ دهد، هیچ‌گاه این اقدام را انجام نمی‌دادم.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر توقف موقت فعالیت مدرسه را از آموزش و پرورش گرفتیم، اضافه کرد: چرا نباید مسئولی باشد که پاسخگوی مؤسسات قرآنی باشد؟ کدام دستگاه‌ و نهاد داعیه‌دار امور قرآنی به فریاد مؤسسه‌ قرآنی ما می‌رسد؟

بنابر این گزارش، با پیگیری‌های ایکنا طی تماس تلفنی با حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی استان تهران، که در سفر اربعین بودند قول‌هایی برای رسیدگی و سرکشی به امور این مؤسسه داده شد.

برای آشنایی با این مؤسسه اینجا کلیک شود.

انتهای پیام
captcha