توزیع روزانه ۶۵ هزار وعده غذایی در موکب شهید قهاری
کد خبر: 3849579
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

توزیع روزانه ۶۵ هزار وعده غذایی در موکب شهید قهاری

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد گفت: در موکب شهید قهاری سعید، روزانه ۵۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۵ هزار وعده صبحانه توزیع می‌شود.

توزیع روزانه 65 هزار وعده غذایی در موکب شهید قهاریعلی قبادی، ‌رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اسدآباد از شهرهایی است که از دیرباز در مسیر عبور زائران کربلای معلی قرار داشته است که در این راستا با برپایی موکب و ارائه خدمات گوناگون از زائران حسینی پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با اربعین حسینی موکب «شهید قهاری سعید» در گردنه اسدآباد برپا می‌شود، افزود: این موکب از 10 مهر ماه لغایت 1 آبان‌ماه آماده پذیرایی از زائران است.

رئیس اوقاف  اسدآباد با بیان اینکه در این موکب روزانه 50 هزار پرس غذای گرم و 15 هزار وعده صبحانه توزیع می‌شود، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود این موکب روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر را اطعام‌دهی کند.

قبادی با بیان اینکه امکان اسکان موقت و دائم نیز در این موکب فراهم است، ابراز کرد: تا به امروز بیش از 5 هزار زائر در این موکب اسکان (موقت و دائم) داده شده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه اسدآباد با بیان اینکه امسال آمار زوار اربعین نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است، بیان کرد: هزینه‌های این موکب از محل اجرای نیات واقفان و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

وی اشاره‌ای به وقف‌های جدید شهرستان داشت و گفت: وقف زمینی به مساحت 110 متر مربع به ارزش 90 میلیون تومان در روستای شمس آباد به منظور ساخت خانه عالم از وقف‌های جدید شهرستان در سال جاری است. وقف قطعه زمینی به مساحت 500 متر مربع و به ارزش 25 میلیون تومان در روستای گذرکجین جهت بازسازی غسالخانه این روستا از دیگر موقوفات ثبت شده در شهرستان اسدآباد است.

انتهای پیام
captcha