مقدمات اجرای قانون اعلام اموال مسئولان فراهم نشده است
کد خبر: 3849572
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مقدمات اجرای قانون اعلام اموال مسئولان فراهم نشده است

گروه اقتصاد ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا درباره وضعیت اجرای قانون اعلام اموال و دارایی مسئولان بیان کرد: سامانه مورد نیاز در این زمینه هنوز مستقر نشده است تا مقدمات اجرای این قانون فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره وضعیت سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان و دیدگاه مجلس گفت: قطعاً چنین اقدامی که از سوی قوه قضائیه انجام گرفته مورد تأیید ماست و دیدگاه بنده هم در این رابطه مثبت است، چراکه منجر به افزایش شفافیت می‌شود.

وی ادامه داد: البته این سامانه هنوز مستقر نشده که مقدمات اجرای این قانون فراهم شود، چراکه همانند یک سامانه اینترنتی نیست که قرار باشد مسئولان در آن ثبت‌نام و اموال خود را اعلام کنند.

بیم و امیدهای اجرای قانون

منتخب مردم سنقر و کلیایی در خانه ملت تأکید کرد: همچنین بیم‌هایی درباره امنیت این سامانه وجود دارد، مثلاً ممکن است اطلاعات آن لو برود. لذا هنوز این قانون در کشور ما اجرا نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان درباره اضافه شدن ضرورت اعلام اموال و دارایی نمایندگان مجلس به این قانون اظهار کرد: این ابلاغیه رئیس قوه قضائیه است و به نظرم کار خوبی صورت گرفته و نمایندگان هم باید لیست اموال و دارایی خود را اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha