فرصتی برای اهدا خون نذری در اربعین
کد خبر: 3849365
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

فرصتی برای اهدا خون نذری در اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام از همه گروه‌های خونی به ویژه دارندگان گروه‌ه خونی منفی درخواست کرد برای اهدا و مشارکت در طرح نذر خون اربعین اقدام کنند.

فرصتی برای اهدا خون نذری

به گزارش ایکنا از ایلام، سحر سنایی، مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام، امروز، 20 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد زائران اربعین و وقوع تصادفات و حوادث متعدد ناشی از تراکم جمعیت نیاز به اهدای خون از سوی مردم بیشتر از ایام دیگر است.

وی افزود: از سوی سازمان انتقال خون کشور سه استان لرستان، مرکزی و قم به عنوان استان‌های معین ایلام در نظر گرفته شده است اما با توجه به بعد مسافت و شلوغی مسیرهای منتهی به مرز مهران ارسال خون به ایلام طول می‌کشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام یادآور شد: بنابراین نیاز است برای تامین ذخایر خون استان ایلام، مردم از همه گروه‌های خونی برای مشارکت در طرح نذر خون اقدام کنند تا بانک‌های خون مراکز درمانی استان با کمبود ذخیره خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشود.

سنایی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تامین خون در بانک‌های خون استان وجود ندارد، تأکید کرد: با این وجود تراکم جمعیت زائران اربعین و بروز حوادث ترافیکی و غیر جاده‌ای در کنار تامین خون بیماران خاص چون هموفیلی، دیالیزی، زایمان زنان، سرطان و ... مصرف خون در استان را بالا برده و نیاز به اهدای فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: پیش از شروع اربعین ذخایر بانک خون بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران از انواع خون و فرآورده‌های خونی تامین شده است و در طول هفته گذشته نیز ۷۶ واحد خون و فرآورده به این بیمارستان ارسال شده که ۲۳ واحد آن از طرف استان لرستان است.

سنایی تأکید کرد: بیمارستان صحرایی دایر شده در مرز مهران نیز از محل بیمارستان مهران تامین خون می‌شود و تمهیدات لازم اندیشیده شده است که استان ایلام در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی با مشکل و کمبود مواجه نشود.

 

انتهای پیام
captcha