پیاده‌روی اربعین؛ مانور عظمت شور حسینی
کد خبر: 3849352
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
خطیب جمعه طارم بیان کرد:

پیاده‌روی اربعین؛ مانور عظمت شور حسینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه عظمت حماسه اربعین خاری در چشم دشمنان بوده و هست، اظهار کرد: حماسه اربعین یک مانور قدرت بوده و بر همین اساس دشمنان در آستانه اربعین همیشه اقداماتی را برای تحت‌الشعاع قرار دادن این شور حسینی انجام می‌دهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه طارم، 19 مهرماه در آئین نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوی الهی و دوری از گناه، با اشاره به آیه 11  سوره حجرات که مردم را از مسخره کردن دیگران منع می‌کند، توصیه کرد: هیچ زمانی همدیگر را مورد تمسخر قرار ندهید و از یکدیگر عیب‌جویی نکنید. به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، آن کس که دیگران را مورد تمسخر قرار می‌دهد خود را مورد ظلم قرار داده است.
وی با تأکید بر پرداخت خمس و زکات، گفت: پرداخت خمس و زکات بر مسلمان مؤمن واجب است و اگر به حد پرداخت برسد و در اجرای آن اقدام نشود، آن مال غصبی به حساب می‌آید. زکات موجب برکت و فراوانی در مال و دارایی و بیمه شدن زندگی می‌شود. اگر انسان زکات مال خود را بپردازد موجب پاکی مال شده و نه تنها از آن نمی‌کاهد بلکه موجب برکت و افزایش آن می‌شود.
امام جمعه طارم با اشاره به اینکه عظمت حماسه اربعین خاری در چشم دشمنان بوده و هست، اظهار کرد: حماسه اربعین یک مانور قدرت بوده و بر همین اساس دشمنان در آستانه اربعین همیشه اقداماتی را برای تحت‌الشعاع قرار دادن این شور حسینی انجام می‌دهند. گذر زمان تعیین کرد که این اقدامات توسط دشمن هدایت‌گری می‌شوند و بر همین اساس مشخص شد که افراد دیگری از این آشوب بهره‌برداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه حماسه اربعین همانند یک چراغ پرنور است که هیچ چیزی نمی‌تواند آن را کم‌رنگ کند، بیان کرد: با هوشمندی مردم توطئه دشمن در کم‌رنگ جلوه دادن حماسه اربعین، خنثی شد و به لطف خدا مردم سراسر جهان پرشورتر از گذشته در این مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و عظمت این حماسه را به رخ جهانیان خواهند کشید.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha