جناح‌بازی انسان را از انقلاب دور می‌کند
کد خبر: 3849273
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

جناح‌بازی انسان را از انقلاب دور می‌کند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حزب‌گرایی و جناح‌بازی انسان را از انقلاب دور می‌کند، گفت: متأسفانه عده‌ای از شعارهای انقلاب فاصله گرفته‌اند، اما کسی که پیرو علی و اولاد علی(ع) باشد هرگز منحرف نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 20 مهرماه در دیدار با خانواده شهیدان «عباس و کامران ساغری»، شهدای دفاع مقدس و «سعید مسافر»، شهید مدافع حرم در شهرستان رشت، تکریم خانواده‌های شهدا را وظیفه آحاد مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: شما جوانان خودشان را در راه رضای الهی تقدیم انقلاب کردید.

وی شهادت در راه امام حسین(ع) را نتیجه لقمه‌های حلال پدران شهدا دانست و افزود: امروز سه میلیون نفر از ایران به راهپیمایی اربعین می‌روند و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم راه کربلا را باز کردند؛ لذا مایه افتخار خانواده‌های شهداست که خون فرزندانشان زمینه‌ساز حضور میلیون‌ها نفر در کربلا شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهدا متعلق به دنیای اسلام هستند؛ نه فقط خانواده‌هایشان، بیان کرد: عزت و عظمت مسلمانان در سایه خون شهدا محقق شده است و لذا شهدا یک ملت هستند برای ملت ایران.

آیت‌الله فلاحتی آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون شهدا دانست و گفت: ‌روحیه خانواده‌های شهدا برای ما درس‌آموز است، زیرا با وجود گذشتن از فرزندان خود همچنان پای آرمان‌های انقلاب هستند؛ لذا اقتدار امروز ایران به خاطر شماست و خدمتگزاری به شما افتخار ماست.

وی در ادامه به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اشاره کرد و متذکر شد:‌ شهدای مدافع حرم رویش‌های انقلاب هستند؛ لذا جریان انقلاب مخالفان خود را غرق می‌کند و کسانی که با این رود خروشان همراه شوند را به دریا متصل می‌کند و شهدا به خدا رسیدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد:‌ شهدای مدافع حرم در دورانی از انقلاب حمایت کردند که دنیا علیه ما هجمه دارد و در چنین دنیای پر از کفر و فساد و منکر تربیت چنین فرزندان پاک و معنوی عنایت خداوند است. امروز نیز خانواده‌های شهدا باید ادامه‌دهنده این راه باشند و امانت فرزندانشان را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حزب‌گرایی و جناح‌بازی انسان را از انقلاب دور می‌کند، گفت: متأسفانه عده‌ای از شعارهای انقلاب فاصله گرفته‌اند، اما کسی که پیرو علی و اولاد علی(ع) باشد هرگز منحرف نمی‌شود؛ لذا شهدا آگاهانه رفتند و تا دنیا برپاست، فرهنگ ایثار و شهادت زنده خواهد ماند.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، دوران دفاع مقدس را اوج افتخارات ملت ایران دانست و اظهار کرد: بزرگداشت شهدا و خانواده‌های شهدا تعظیم صبر و صلابت و تکریم فخر و شرافت است.

وی خانواده‌های شهدا و جانبازان را از یادگاران پربرکت و بزرگ انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: یاد و خاطره شهدا را باید همیشه زنده نگه داشت و این وظیفه مسئولان است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را توفیق بزرگی عنوان کرد و گفت: ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و یادگار آن‌ها یعنی خانواده‌های شهدا هستند.

پاکاری با بیان اینکه باید ویژگی زندگی شهدا و راهشان را به مردم به خصوص جوانان معرفی کنیم، افزود: شهدا هنوز هستند و راهشان ادامه دارد و نباید از دیدن مشکلات خسته شویم و راه شهدا را با معرفت و بصیرت ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه عنصر آگاهی موجب می‌شود وظیفه ما در مقابل شهدا بیشتر باشد، بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ارزش‌هایی را که درگذر زمان و مشغله‌های زندگی از یاد ما می‌رود بار دیگر به ما یادآور می‌شود.

انتهای پیام
captcha