محبت و صمیمیت؛ اساس آرامش و موفقیت خانواده/ بداخلاق نباشید
کد خبر: 3849245
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
امام جمعه بنجار بیان کرد:

محبت و صمیمیت؛ اساس آرامش و موفقیت خانواده/ بداخلاق نباشید

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمود پارسا با بیان اینکه همه اهل خانواده تلاش کنند تا کانون خانواده به کانون محبت، صمیمیت و دوستی تبدیل شود، گفت: از بداخلاقی با اهل خانواده و نزدیکان بترسید و برای خانواده سخت‌گیری نکنید؛ پیامبر(ص) در حدیثی فرمودند که بدترین مردم کسی است که بر خانواده‌اش سخت بگیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمود پارسا، امام جمعه بنجار، 19 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی با استناد به حکمت‌های گوهربار نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید که بترسید از خدایی که اگر سخنی بر زبان جاری کنیم می‌شنود. بترسید از خدایی که گناهان پنهانی ما را هم می‌داند و در همه احوال در محضر خداییم. لذا، به یاد خدا باشیم تا رستگار شویم و بدانیم فقط خداوند است که سعادت دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند.
وی گفت: از بداخلاقی با اهل خانواده و نزدیکان بترسید؛ برای خانواده سخت‌گیری نکنید، چراکه پیامبر(ص) فرمودند که بدترین مردم کسی است که بر خانواده‌اش سخت بگیرد. در ارتباط با اهل خانواده صمیمی باشید. همه اهل خانواده تلاش کنند تا کانون خانواده به کانون محبت، صمیمیت و دوستی تبدیل شود.
امام جمعه بنجار در آستانه سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد، گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها را به همکاری و کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دعوت کردند تا جوانان را به مسجد جذب کنند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.
وی با اشاره به سپری شدن بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، افزود: در حوزه‌های دفاعی، موشکی، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و تولید علم و صنعت به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و این پیشرفت مرهون خون شهدای عزیز و حضور مردم در صحنه و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری است، که امروز مثل کوه استوار در برابر دشمنی‌های کینه‌توزان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha