همکاری پژوهشگران دانشگاه پیام نور همدان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس
کد خبر: 3848476
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

همکاری پژوهشگران دانشگاه پیام نور همدان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ اساتید و پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد همدان در تدوین مقالات و مداخل حوزه دفاع مقدس در دانشنامه بزرگ استان به صورت افتخاری همکاری می‌کنند.

همکاری پژوهشگران دانشگاه پیام نور همدان در تدوین دانشنامه دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از دفاع‌پرس، صفی‌الله صفایی رئیس دانشگاه پیام نور واحد همدان، امروز 16 مهرماه در نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس از شورای هماهنگی دفاع مقدس همدان، اظهار کرد: نقش مردم و رزمندگان استان همدان در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 8 هزار شهید به اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و امروز ما به عنوان جامعه علمی و دانشگاهی کشور وظیفه داریم علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و ادامه دادن راه آنها، اسناد مکتوب و غیر‌مکتوب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخ دفاع مقدس را جمع‌آوری، نگهداری و هنرمندانه منتشر کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور واحد همدان افزود: در سال‌های اخیر با حمایت و همکاری استانداری همدان و دستگاه‌های اجرایی، دانشنامه جامع استان در حال تدوین و تالیف است که می‌تواند سند تاریخ پژوهی بسیار خوبی برای تاریخ پژوهان و محققان باشد.
وی اضافه کرد: تدوین مداخل و مقالات حوزه دفاع مقدس و نقش رزمندگان همدان در جنگ تحمیلی یکی از بخش های مهم این دانشنامه است که در کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس استان به ریاست مرکز اسناد غرب کشور پیگیری می شود و دانشگاه پیام نور هم به عنوان یکی از اعضای این کمیته در پیشبرد اهداف آن نقش فعال دارد.
این مسئول تصریح کرد: اساتید، تاریخ پژوهان و پژوهشگران این دانشگاه آمادگی دارند به صورت افتخاری در تدوین مقالات و مداخل متنوع این بخش همکاری داشته و توان علمی و تخصصی دانشگاه تماماً در اختیار این حوزه قرار دارد.
علیرضا تکلو مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور و رئیس کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس همدان نیز با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس عنوان کرد: برخی از ارگان‌های دولتی و نظامی در تدوین مقالات و مداخل با کمبود بودجه و یا پژوهشگر مواجه هستند که برای رفع این مشکل از دانشگاه‌های استان بخصوص دانشگاه پیام نور بهره خواهیم برد.
وی افزود: یکی از برکات تدوین دانشنامه، شناسایی و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با دفاع مقدس است که با همکاری اعضای این کمیته بخش عظیمی از این اسناد شناسایی و طبقه‌بندی شده و توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حال رقومی سازی است و در مرکز اسناد همدان نگهداری می شوند.
تکلو خواستار توجه ویژه سایر نهادها به ضرورت نگهداری اسناد دفاع مقدس و بهره‌مندی از خدمات تخصصی و کارشناسی مرکز اسناد همدان در این حوزه شد.
پیگیری و تعیین تکلیف اسناد نیروهای مسلح استان و استفاده از منابع کتابخانه مرکزی همدان و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha