کمتر از 5 درصد مردم روستای لردگان مبتلا به ویروس HIV هستند
کد خبر: 3847939
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

کمتر از 5 درصد مردم روستای لردگان مبتلا به ویروس HIV هستند

گروه اجتماعی ـ استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت با انجام آزمایش از یک‌هزار و 300 نفر از جمعیت روستای لردگان، کمتر از 5 درصد مردم این روستا مبتلا به ویروس HIV هستند و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در دیدار با مردم روستای لردگان که با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: نتایج این آزمایشات حاکی از آن است که بیش از 95  درصد مردم سالم هستند و نباید در این خصوص نگران باشند.

وی ادامه داد: آزمایشات علمی نشان می‌دهد آماری که در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و به قصد ناامید کردن مردم این موضوعات را مطرح‌ می کنند، در حالیکه مردم نباید به این آمارها توجهی داشته باشند.

عباسی با تأکید بر اینکه رفع مشکل مردم با همکاری و همراهی آن‌ها با مسئولان سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: ما به دنبال حل مشکل هستیم از همین رو از مردم می‌خواهیم به مسئولان و تیم‌های بهداشتی اعتماد کنند و مطمئن باشند این مشکل برطرف می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ مسئولی قصد توهین به مردم این روستا را نداشته است، افزود: کسی به اهالی این منطقه قصد توهینی نداشته و اگر توهینی صورت گرفته من از مردم عذرخواهی می‌کنم.

عباسی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان رفع این مشکل و یافتن راهکار است و از نزدیک با مردم دیدار می‌کنند تا دغدغه‌های آن‌ها را بشنوند و در کنار مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: داروهای مؤثر و پیشرفته تهیه شده و به مردم عرضه می‌شود، از همین رو مردم در خصوص درمان نگرانی نداشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha