برگزاری «گردهمایی خانواده و دانشگاه» در دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 3846631
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

برگزاری «گردهمایی خانواده و دانشگاه» در دانشگاه شهرکرد

گروه فرهنگی ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اولین «گردهمایی خانواده و دانشگاه» با حضور جمعی از والدین «نو دانشجویان» در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد، عصر روز گذشته در اولین «گردهمایی خانواده و دانشگاه» که با دعوت از خانواده‌های نودانشجویان دانشگاه شهرکرد و مسئولان و مدیران این دانشگاه برگزار شد، ضمن خیرمقدم گویی به خانواده‌ها و دانشجویان جدید الورود، اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد در حال حاضر، ۳۳۰ عضو هیئت علمی، بیش از ۳۰۰ کارمند و بیش از ۷ هزار دانشجو دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با برنامه‌ریزی‌های منسجم و تلاش همه‌جانبه توانسته است در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و خود را به‌ عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق درعرصه آموزش عالی کشور مطرح کند.

کریمی، در ادامه به تشریح ساختار مدیریت دانشگاه از جمله معاونت آموزشی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت پژوهشی، معاونت دانشجویی و معاونت اداری مالی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پرداخت و گفت: از والدین درخواست دارم که از ظرفیت‌ های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد استفاده شود، از جمله حضور فعال در کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی برای جامعه پذیری و مسئولیت‌پذیر شدن دانشجویان بهره ببرند و نیز از ظرفیت مرکز مشاوره دانشگاه برای حل مشکلات فرزندان خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شهرکرد آشنایی والدینِ دانشجویان با مقررات و فرایند آموزشی، تحصیلی و فرهنگی دانشگاه را در جهت کمک به فرزندانشان بسیار مهم دانست و بیان کرد: در صورت عدم آشنایی والدین با مقررات تحصیلی و فرهنگی دانشگاه، دانشجویان در معرض آسیب‌های احتمالی از جمله افت تحصیلی، مشکلات رفتاری و حتی اخراج از دانشگاه قرار خواهند گرفت.

وی به مسأله پوشش و لزوم داشتن پوشش متناسب با محیط دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: قوانین موجود در این زمینه برای کمک به امنیت خود دانشجویان است، از والدین انتظار می‌رود فرزندان خود را در این زمینه راهنمایی کنند و دانشجویان نیز ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم در این زمینه هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: از خانواده‌ها می‌خواهم که این حضور، اولین و آخرین حضور در دانشگاه نباشد و لازم است که میان خانواده‌ها و دانشگاه، یک ارتباط مستمر و دائمی وجود داشته باشید.

وی افزود: خانواده‌ها باید بدانند که فرزندانشان فرزندان ما هستند و باید با همکاری با یکدیگر برای این جوانان که آینده‌سازان مملکت هستند، به خوبی در مسائل آموزشی و تربیتی، برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام صفی در ادامه گفت: در برخورد با جوان باید به او شخصیت داد و دائم مورد امر و نهی قرارش ندهیم چرا که جوان که در بحران دوره بلوغ است از امر و نهی زیاد خسته می‌شود چون در درون خود بحران دارد و امر و نهی را زیاد نمی پذیرد، جوان به دنبال شخصیت است و باید به اوشخصیت داد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دانشگاه به صورت شبانه‌روزی دغدغه فراهم آوردن شرایط مطلوب را برای تحصیل دانشجویان دارند، بیان کرد: بدون همکاری والدین، دانشگاه به اهداف خود نمی‌رسد و لازم است والدین و خانواده دانشجویان، دانشگاه را از دیدگاه‌ها و نظرات خود آگاه کنند.

در حاشیه این گردهمایی، کارشناسان حاضر در برنامه، به سؤالات خانواده ها در خصوص مباحث آموزشی، دانشجویی و رفاهی پاسخ دادند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha