مشکلات مالیاتی مؤسسات قرآنی یزد پیگیری می‌شود
کد خبر: 3846443
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

مشکلات مالیاتی مؤسسات قرآنی یزد پیگیری می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی یزد گفت: از مؤسسات درخواست می‌شود مشکلات مالیاتی خود مربوط به دفاتر، اسناد و مدارک را به‌صورت موردی به این اتحادیه گزارش دهند تا به‌‌صورت دقیق بررسی شود.

موسسات قرآنی مشکلات مالیاتی خود را موردی به اتحادیه گزارش دهندمحمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برخی از ابهامات مطرح شده در حوزه مالیات و مشکلات پیش روی مؤسسات قرآنی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی، از مالیات معاف هستند.

وی با استناد به دستورالعمل اصلاحی ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹ قانون م.م و تفاهم‌نامه فی ما بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور اقتصاد و دارایی تصریح‌ کرد: طبق این قانون دیگر لازم نیست مؤسسات قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی خود مالیات پرداخت کنند و از پرداخت مالیات‌های مرتبط معاف هستند.

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان با اشاره به اینکه در راستای حل این معضل با سازمان امور مالیاتی کشور مکاتبات خوبی انجام شده‌ است، گفت: از مؤسسات درخواست می‌شود مشکلات مالیاتی خود مربوط به دفاتر، اسناد و مدارک را به‌صورت موردی گزارش دهند تا به‌صورت دقیق بررسی شود.

شایق اظهار کرد: در صورتی که مؤسسات قرآنی برای اجرای دستورالعمل فوق‌الذکر توسط ادارات امور مالیاتی در شهرستان‌ها با مشکل برخورد کردند لازم است اسناد، مدارک و شرح کامل موضوع را به اتحادیه قرآنی استان ارسال کنند تا اگر مشکلی وجود دارد پیگیری شود.

وی بیان‌ کرد: مؤسسات می‌توانند هرگونه مشکل و یا عدم همکاری توسط اداره‌کل مالیات استان یزد را به اتحادیه اطلاع دهند تا بررسی شود.

انتهای پیام
captcha