حذف ضمانت‌نامه افراد مشغول به تحصیل برای شرکت پیاده روی اربعین
کد خبر: 3846370
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

حذف ضمانت‌نامه افراد مشغول به تحصیل برای شرکت پیاده روی اربعین

گروه اجتماعی ـ جانشین فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از حذف ضمانت‌نامه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب مشغول به تحصیل خبر داد و گفت: افراد مشغول به تحصیل برای شرکت در پیاده روی اربعین سال جاری به ضمانت‌نامه نیاز ندارند و با گذرنامه می‌توانند از مرز خارج شوند.

حذف ضمانت‌نامه افراد مشغول به تحصیل برای شرکت پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ فضل‌الله برزویی 9 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال هفته ناجا با شعار «پلیس هوشمند و امین مردم» و بر اساس سه محور تبیین گام دوم انقلاب، نام سال جاری و 12 اولویت اجرایی در طول سال برنامه‌ریزی شده است.
برزویی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته ناجا در سطح استان اجرا خواهد شد، افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی قبور مطهر شهدا، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی، حضور کارشناسان در مراکز علمی و مساجد، اجرای طرح پاکسازی در حوزهمواد مخدر، سرقت و ...، نشست با بزرگان و ریش سفیدان عشایری به منظور پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی، ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به مردم، ارائه خدمات مضاعف در حوزه خدماتی راهور، گذرنامه و ...، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و چندین برنامه خدماتی دیگر از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی به اقدامات خدماتی سال 98 در شش ماه اخیر اشاره کرد و گفت: 35 هزار و 226 فقره پرونده در پلیس پیشگیری ناجا تشکیل شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است و همچنین 2 هزار و 445 فقره پرونده‌ها به مراکز مشاوره ارجاع که 75 درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در طول این مدت پنج هزار خدمات مشاوره‌ای به مردم داده شده است، گفت: در حوزه اجرای احکام و اوراق قضایی ۱۸۱هزار و ۶۶۳ فقره اجرای احکام صورت گرفته است که ۴۲درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در همین مدت زمان ۱۴۰ هزار و ۸۸۶ تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته و ۹۷ هزار تماس به مأموریت عملیاتی منجر شد که ۴۱درصد افزایش حضور مأموران در صحنه را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.
برزویی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی مراجعات حضوری به پاسگاه‌ها، ادامه داد: ۱۴هزار و ۴۳۵ تماس با مرکز پلیس ۱۹۷ گرفته شده است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و شکایت مردم از مأموران ۱۶درصد کاهش و تجلیل از مأموران ۲۵ درصد افزایش داشته است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان از حذف ضمانت‌نامه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب مشغول به تحصیل خبر داد و گفت: افراد مشغول به تحصیل برای شرکت در پیاده روی اربعین سال جاری به ضمانت‌نامه نیاز ندارند و با گذرنامه می‌توانند از مرز خارج شوند.
برزویی ادامه داد: در سال جاری تا کنون ۲۷ هزار جلد گذرنامه صادر شده است که ۳۳۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی در ادامه از افزایش 26 درصدی دستگیری سارقان در استان خبر داد و افزود: انهدام باندهای سارقان ۹ درصد افزایش داشته است که نسبت به سال گذشته رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم.
برزویی گفت: همچنین در حوزه پلیس فتا جرائم یارانه‌ای ۸۶ درصد و جرایم رانندگی نیز ۱۲۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش و فوتی‌های تصادف جاده‌ای نیز در سال جاری ۱۹ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به کاهش 45 درصدی کیف‌‌قاپی و کاهش 45 درصدی سرقت محموله، به افزایش ۲۹۷ میلیارد ریالی جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: این جرایم از نظر ریالی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است و ۳۷ فقره پرونده در این زمینه با ۱۸درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته تشکیل شده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان از کشف یک تن و 836 کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان و افزایش 19 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: 20 فقره خانه نگهدارنده مواد مخدر کشف شد و همچنین کشف خودروهای حامل مواد مخدر ۱۰ درصد افزایش داشته است، انهدام باندهای مواد مخدر نیز با افزایش مواجه بوده است و همچنین ۲۸ طرح پاک‌سازی در سطح استان اجرا شد.

انتهای پیام
captcha