برگزاری محفل هفتگی انس با قرآن کریم در خانه قرآن سیدالشهدا(ع) شهر نقنه
کد خبر: 3846357
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

برگزاری محفل هفتگی انس با قرآن کریم در خانه قرآن سیدالشهدا(ع) شهر نقنه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) شهر نقنه از برگزاری محفل هفتگی انس با قرآن کریم برای خواهران علاقمند نقنه‌ای خبر داد.

محمدحسین صادقی‌نسب، مدیر خانه قرآن سیدالشهدا شهر نقنه، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری محفل هفتگی انس با قرآن کریم برای خواهران علاقمند نقنه‌ای، اظهار کرد: این جلسه دوشنبه‌ هر هفته از ساعت 9 تا 10 صبح در پایگاه فرهنگی شهید همت، خانه قرآنی سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسات به صورت منظم از دو سال گذشته تا کنون برگزار می‌شوند و معمولاٌ 15 نفر از خواهران علاقمند به صورت ثابت حضور دارند، گفت: در ابتدای هر جلسه، روخوانی آیاتی از قرآن زیر نظر مربی انجام می‌شود، سپس سخنران جلسه به بیان مفاهیم و معانی آیات می‌پردازد.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) شهر نقنه در ادامه، گفت: در هر هفته این محافل قرآنی به یاد و نام یکی از شهدای دفاع مقدس برپا می‌شود که در هفته دفاع مقدس ثواب این تلاوت‌ها به روح تمام شهدای دفاع مقدس هدیه شد.

صادقی‌نسب در خصوص هدف از برگزاری این محافل، بیان کرد: ترویج فرهنگ تلاوت قرآن در میان خانواده‌ها و بانوان و نیز زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس از اهداف اصلی برگزاری این محافل نورانی است.

وی با بیان اینکه کرسی تلاوت منظمی برای برادران در خانه قرآنی برگزار نمی‌شود، افزود: با این حال جلسات برادران کانون شهدای قشقایی و خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه به صورت هفتگی و منظم برگزار می‌شود و در برخی مناسبت‌ها محافل قرآنی نیز برپاست که نمونه آن، تلاوت قرآن برای شهدای کربلا در شب عاشورای حسینی بود که با استقبال عموم مردم و عزاداران در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) شهر نقنه برگزار شد.

صادقی‌نسب با اشاره به کسب رتبه برتر کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) شهر نقنه در سطح استان، گفت: این کانون در تابستان 98، در میان کانون‌های برتر استان در زمینه طرح اوقات فراغت قرار گرفت که علت این انتخاب، برگزاری منظم و مستمر کلاس‌های قرآن ونیز کلاس‌های با موضوع خانواده و سطح زندگی بود که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

مدیر خانه قرآن سیداشهدا شهر نقنه در پایان با اشاره به گستردگی فعالیت این خانه قرآن و نیز فعالیت کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) در عرصه دینی و قرآنی، بیان کرد: این فعالیت‌ها علاوه بر مسجد و محل خانه قرآن، در نقاط مختلف شهر نقنه از جمله امامزاده‌ها، ستاد نماز جمعه و گاه در سطح شهر بروجن به علاقمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha