تواشیح و همخوانی؛ محملی برای نشر فرهنگ قرآنی/ جای مردم در مسابقات قرآن خالی است
کد خبر: 3846185
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

تواشیح و همخوانی؛ محملی برای نشر فرهنگ قرآنی/ جای مردم در مسابقات قرآن خالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده گروه اول رشته همخوانی در مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن گفت: برنامه‌های تواشیح و همخوانی فرصت بسیار خوبی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) است.

تواشیح و همخوانی؛ محملی برای نشر فرهنگ قرآن/ جای مردم در مسابقات قرآن خالی است

مرتضی طرفی، عضو گروه «العباد» خوزستان، حائز رتبه اول رشته تواشیح و همخوانی در مرحله پایانی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: 15 سال از زمان تشکیل گروه العباد می‌گذرد و این گروه حدود 10 سال است که به صورت حرفه‌ای در مسابقات قرآن شرکت می‌کند. چهار دوره در مسابقات سراسری قرآن شرکت کردیم که در هر چهار دوره، جزء فینالیست‌ها و رتبه‌های برتر مسابقات بودیم و رتبه‌های سوم و چهارم دوره‌های قبل را در کارنامه خود داریم. علاوه بر این، رتبه اول مسابقات قرآن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارومیه و رتبه اول جشنواره رضوی را هم کسب کرده‌ایم.

وی افزود: گروه العباد تاکنون برنامه‌های تبلیغی زیادی را در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اجرا کرده و بازخوردهای خوبی از مردم دریافت کرده است. زمانی که گروه تواشیح و همخوانی را شروع می‌کند، این خوانش همیشه متفاوت است و مردم همواره بازخورد بسیار خوبی نشان می‌دهند، به نظرم فرصت خوبی است برای اینکه دین و مذهب خودمان را تبلیغ کرده و به نشر و گسترش فرهنگ قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) کمک کنیم.

این فعال قرآنی در خصوص سطح کیفی مسابقات، گفت: آیین‌نامه مسابقات هر سال تغییراتی داشته که باعث افزایش سطح کیفی آن شده است و ما نیز از این تغییرات راضی هستیم، چون گروه‌ها به صورت آنالیز شده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند و این خیلی خوب است. میزان آمادگی و توانایی گروه‌ها، خوب بود و همه در یک سطح بودند، یعنی حرفه‌ای کار کرده و برای کسب رتبه اول در مسابقات شرکت کرده بودند. گروه العباد در مرحله نیمه نهایی توانست با اختلاف امتیاز زیاد رتبه اول را به دست آورد که این امتیاز در مرحله پایانی برایش بسیار مؤثر بود و رتبه اول را برای این گروه به ارمغان آورد.

طرفی ادامه داد: مرحله نیمه‌نهایی را نباید دست‌کم گرفت و ما خود شاهد تأثیر آن بودیم. گروه العباد در مرحله نیمه نهایی، امتیاز 85 از 100 را کسب کرد و گروه بعدی سه امتیاز کمتر از ما به دست آورد که اختلاف زیادی به حساب می‌آید، چون در مرحله پایانی اختلاف‌ها به اندازه 25/0 است. گروه آخر در مرحله مقدماتی نیز امتیاز 78 را به دست آورد که اختلاف زیادی با گروه العباد داشت.

وی با ابراز رضایت از نحوه برگزاری مسابقات، گفت: هماهنگی میان عوامل اجرایی خوب بود و راضی هستیم، منتها کاری که باید انجام دهیم، این است که مردم را به حضور در این مسابقات تشویق کنیم. درست است که مسابقات نوعی رقابت میان گروه‌ها محسوب می‌شود، ولی از این رقابت‌ها می‌توان استفاده کرد و مردم را به سمت قرآن و اهل‌بیت(ع) سوق داد. متأسفانه غایب بزرگ دوره‌های مختلف مسابقات سراسری قرآن، مردم بوده‌اند. در واقع جای خالی مردم در این مسابقات احساس می‌شود. وقتی گروه‌های تواشیح شروع به خواندن می‌کنند، بازخورد و تشویقی که از مردم می‌گیرند، در کیفیت اجرایشان تأثیرگذار است.

این فعال قرآنی بیان کرد: مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) بسیار پر برکت است و آرامش خاصی به ما می‌دهد. هر دو مسیر به گونه‌ای است که روحیه انسان را زنده نگه می‌دارد و باید تلاش کنیم تا از آن بی‌نصیب نمانیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha