جلسات کرسی تلاوت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3845611
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
از سوی مؤسسات قرآنی؛

جلسات کرسی تلاوت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، گفت: کرسی‌های تلاوت در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و معطر کردن فضای قرآنی شهر از سوی مؤسسات قرآنی استان برگزار می‌شود.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هدف از برپایی کرسی‌های تلاوت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کار و زندگی و انس با قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن و معطر کردن فضای قرآنی شهر است.
وی در ادامه گفت: طرح برپایی کرسی تلاوت از طرح‌های موفق سازمان دارالقرآن الکریم است و در استان چهارمحال و بختیاری نیز هر ساله این طرح به همت اداره امور قرآنی استان و با همکاری مؤسسات و مراکز قرآنی در مساجد برگزار می‌شود.

تقی‌پور بیان کرد: درنیمه نخست سال‌ جاری 4 جلسه کرسی تلاوت توسط مؤسسه نورالثقلین و فاطمه الزهرا(س) بروجن و نورالمهدی شهرکرد برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی استان یکی دیگر از اهداف مهم برپایی کرسی‌های تلاوت را ارتقای سطح علمی قرا استان دانست و گفت: ایجاد زمینه  تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر، از دیگر اهداف این طرح قرآنی است.

وی در خصوص اجرای این طرح، افزود: هر کرسی تلاوت شامل 59 جلسه هفتگی تلاوت قرآن کریم است و هر مرکز قرآنی که میزبان برگزاری کرسی تلاوت است به مدت 59 هفته در یک روز و ساعت مشخص به صورت هفتگی، یک جلسه تلاوت قرآن کریم را برگزار می‌کند.

تقی‌پور ادامه داد: در هر یک از جلسات کرسی تلاوت قرآن کریم، یک مجری و یا سخنران توانمند، مفاهیم، نکات و پیام‌های مختلف آیاتی که قرار است تلاوت شود را به صورت مختصر و مفید بیان و پس از آن یکی از قراء ممتاز استانی، آیات مربوطه را تلاوت می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی استان بیان کرد: با برگزاری این طرح در شش ماهه نخست امسال، حداقل 263 قرائت در سطح استان اجرا شد که امید است تلاوت آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید به همراه مفاهیم آن موجب انس بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم قرآنی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کرسی تلاوت وپژه خواهران در سال گذشته و نیمه نخست سال جاری در اداره امور قرآنی استان برگزارمی‌شد، افزود: در سال گذشته در پی درخواست قاریان خواهر شهرستان شهرکرد، یک کرسی تلاوت در اداره امور قرآنی برگزار می‌شد که امید داریم با همت قاریان خواهر استان شاهد گسترش این جلسات باشیم.

انتهای پیام

captcha