مدیریت درستِ فضای مجازی، رمز موفقیت دانش‌آموزان صدرا
کد خبر: 3845447
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

مدیریت درستِ فضای مجازی، رمز موفقیت دانش‌آموزان صدرا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رابط مدارس صدرا در چهارمحال‌وبختیاری یکی از رموز موفقیت دانش‌آموزان صدرا در عصر امروز را، مدیریت درستِ فضای مجازی و بهره بردن از این فضا به منظور بالا بردن سطح معلومات دانست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، جوانبخت خدادادی، رابط مدارس صدرا در استان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از نظر علمی و اخلاقی در جامعه سرآمد هستند، گفت: مدرسه، خانواده، معلم و والدین، تلاش می‌کنند تا دانش‌آموز بتواند در محیطی پرورش پیدا کند که علاوه بر تحصیل علم به کسب معارف اسلامی و اخلاق دینی هم نائل آید و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بهترین محیط برای رسیدن به این مهم است.

خدادادی افزود: رشد تکنولوژی، وجود سایت‌ها، شبک‌ها و بازی‌های رایانه‌ای متفاوت و پر زرق و برق در دنیای امروزی، گاه چنان بر دانش سیطره پیدا می‌کند که معلم و والدین توان مقابله با آن‌را ندارند و رفته‌رفته باعث می‌شود دانش‌آموز در دنیای مجازی غرق شود.

وی با بیان اینکه پنج باب مدرسه صدرا در استان چهارمحال‌وبختیاری فعال هستند و در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پذیرای ۵۰۷ دانش آموز هستند، ادامه داد: سعی کردیم در مدارس حتماً یک نفر روحانی و مبلغ حضور داشته باشد و در کنار معلمان و مربیان پرورشی جوابگوی سؤالات و شبهات ذهنی دانش‌آموزان باشد.

رابط مدارس علوم و معارف اسلامی در استان چهارمحال‌وبختیاری، یکی از رموز موفقیت دانش‌آموزان در عصر امروز را، مدیریت درستِ فضای مجازی و بهره بردن از این فضا به منظور بالا بردن سطح معلومات دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد مدارس باید با هدف ایجاد سواد رسانه‌ای، آگاه کردن دانش‌آموزان و مدیریت صحیح این فضا تدابیری بیندیشند و از وجود اساتید، صاحب‌نظران و عالمان آگاه در این حوزه، در سال تحصیلی جدید استفاده مطلوب کنند.

وی افزود: در مدارس صدرا در جهت رشد همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان تلاش می‌شود و با توجه به داده‌های فراوانی که توسط شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود، باید دانش‌آموزان اهل تفکر، تعقل و تدبر باشند.

رابط مدارس صدرا در استان چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: سعی ما این است که از طریق طرح بحث و مطالعه سه منبع نهج‌البلاغه، صحیفه نور امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموز بتواند به مسائل اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز آگاهی واقعی و حقیقی پیدا کند.

خدادادی با اشاره به اینکه مدارس باید مباحثه درسی را جزو برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: سه باب مدرسه در شهرستان فارسان با ۳۳۷ دانش‌آموز وجود دارد که از این تعداد ۱۷۷ نفر در دبیرستان پسرانه دوره اول و ۸۵ نفر در دبیرستان پسرانه دوره دوم و ۷۵ نفر هم در دبیرستان دخترانه دوره دوم مشغول به تحصیل و کسب معارف دینی و قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ دانش‌آموز در دو باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی در شهرستان بروجن مشغول به تحصیل هستند، افزود: شهرستان بروجن هم از وجود دو باب مدرسه علوم و معارف‌اسلامی صدرا بهره می‌برد که از این تعداد ۸۸ نفر در دبیرستان پسرانه دوره دوم و ۸۲ نفر هم در دبیرستان دخترانه مشغول به تحصیل هستند.

رابط مدارس علوم و معارف اسلامی در استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این استان دارای بهترین استعدادهای علمی و آموزشی است و دانش‌آموزان مستعد و با انگیزه فراوانی دارد که علاقمند به تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا هستند و در پایان از حمایت‌ها و تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و به‌ویژه اداره‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری و ادارات آموزش و پرورش دو شهرستان فارسان و بروجن تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: امید است بتوانیم با تقویت زیرساخت‌ها، حمایت‌ها و همراهی مسئولان ذیربط چه در آموزش و پرورش و چه در تبلیغات اسلامی، گامی اساسی و پرقوت برای ترویج و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی در دیگر شهرستان‌های این استان برداریم که اگر چنین شود باقیات صالحاتی برای تلاش‌گران در این عرصه خواهد بود.

captcha