انسجام تشکیلاتی؛ از خصوصیات جریان‌های ماندگار جامعه شیعی
کد خبر: 3842559
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

انسجام تشکیلاتی؛ از خصوصیات جریان‌های ماندگار جامعه شیعی

گروه فرهنگی ــ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری، عمق فکری، خلوص نیت و انسجام تشکیلاتی را از خصوصیات جریان‌های ماندگار جامعه شیعی دانست و گفت: اگر این سه ویژگی در یک جریان فرهنگی و اجتماعی وجود نداشته باشد ماندگاری او را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزاش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان امروز دوشنبه، 25 شهریورماه در دیدار با جمعی از اعضای شورای حزب مؤتلفه اسلامی و جمعی از اعضای مجمع نیروهای انقلابی استان گفت: جریان‌های ماندگار در جامعه شیعی، جریاناتی هستند که حداقل سه ویژگی عمق فکری، خلوص نیت و انسجام تشکیلاتی را داشته باشند.

وی افزود: اگر این سه ویژگی در یک جریان فرهنگی و اجتماعی وجود نداشته باشد ماندگاری او را دچار مشکل خواهد کرد، و تقریباً همزمان با شکل‌گیری حزب مؤتلفه اسلامی زیر توجه امام خمینی‌(ره) احزاب زیادی متولد شدند که بعضی‌ها در بدو تولد نابود شدند، بعضی‌ها به انحراف رفتند و بعضی هم دچار یک دگر‌زیستی عقیدتی شدند و به‌صورت جدی از مسیر انقلاب خارج شدند، برخی‌ها نیز مقابل انقلاب ایستادند و از این گونه جریانات هم کم نیستند.

طاهری ادامه داد: بسیاری از جریانات که هم سن و سال حزب مؤتلفه بودند به دلیل نداشتن عمق فکری و خلوص نیت، در مانایی دچار مشکل شدند و از مسیر انقلاب منحرف شدند و در مقابل انقلاب اسلامی و مکتب امام ایستادند و نتوانستند خودشان را نگه دارند و به 30 و یا 40 سالگی انقلاب نرسیدند و جوان مرگ شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مردمی ماندن را از ویژگی‌های خاص حزب مؤتلفه دانست و بیان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی حزبی مردمی و از بطن جامعه بود و به لطف خدا همچنان ماند یعنی بر خلاف برخی از احزاب‌ها که مردمی بودند اما هویت اجتماعی خود را از دست دادند و هویت سیاسی خود را تقویت کردند در عین سیاسی بودن، هویت مردمی خود را نیز از دست نداده است.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: بعضی از جریان‌های سیاسی به لحاظ نظری دچار سکولاریسم نیستند، به این معنا که معتقد به سکولاریسم نظری نیستند اما در عمل کار سیاسی و اجتماعی انجام نمی‌دهند و افرادی هستند که اگر به آن‌ها بگوییم تنها اسلام و سیاست تدریس کنند، این کار را انجام می‌دهند اما در عمل، خودشان هیچ نسبتی با سیاست اجتماعی ندارند و این یکی از آفت‌هایی است که جریان‌های انقلابی ما را گرفته و مؤتله از این هم گذر کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جریان به وجود آمده در خصوص دختر آبی و مرحومه سحر خدایاری، ادامه داد: این خانواده را از سال‌ها قبل به خوبی می‌شناسم و معتقد هستم آقای خدایاری به تمام معنا یک فرد انقلابی است و عده‌ای اجانب در این جریان کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و کسانی قصد دفاع از این خانواده را دارند که خودشان بیشترین جنایات را مرتکب شده‌اند از جمله منافقین و دیگران.

حجت‌الاسلام طاهری در خصوص مسئله مساجد هم در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اعتقاد ما این است که مسجد مهم‌ترین پایگاه شیعی در طول تاریخ است و از دست دادن کارکرد اجتماعی از مهم‌ترین آسیب‌های مساجد به‌شمار می‌آید و علت آن هم این است که مهم‌ترین تشکل‌های مردمی و اجتماعی ما رفته رفته از مسجد فاصله گرفتند و در جاهای دیگر مستقر شدند.

انتهای پیام

captcha