شرکت ۱۳۰۰ خانواده مددجوی کردستانی در طرح «قرآن در خانه»
کد خبر: 3842243
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

شرکت ۱۳۰۰ خانواده مددجوی کردستانی در طرح «قرآن در خانه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از شرکت هزار و ۳۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان در طرح قرآن در خانه خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کمیته امداد استان کردستان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بخش مددجویان و کارکنان حوزه فرهنگی طی سنوات اخیر رسالت خود را به خوبی انجام داده و برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی را در بحث آموزش قرآن کریم ارائه کرده است.

وی اجرای مرحله پنجم و ششم طرح «قرآن در خانه» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سرفصل‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد در سال جاری دانست و افزود: با هدف انس و الفت جامعه هدف با قرآن کریم و ارتقای سطح معنوی و فرهنگی آن‌ها شش مرحله از طرح «قرآن در خانه» در استان اجرا شده است.

شیخی‌زاده بیان کرد: در راستای اجرای این طرح یک هزار و 300 جلد مصحف شریف بین خانواده‌های مددجوی امداد استان کردستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح قرآن در خانه از یکم تیرماه سال گذشته آغاز شده و تا 31 شهریورماه سال جاری ادامه دارد، بیان کرد: هر مرحله از این طرح شامل پنج جزء قرآن کریم است و در پایان هر مرحله یک آزمون برگزار و به نفرات برتر جوایز ارزنده اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی و کشوری سومین دوره مسابقات قرآن کریم «رهپویان ولایت» با هدف گسترش و اعتلای فرهنگ قرآنی بین مددجویان، کارکنان و خانواده آنان در سال جاری اعلام کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، ترجمه و مفاهیم و اذان برگزار شد.

وی اعلام کرد: مرحله شهرستانی با استقبال خوب مخاطبان در بهمن ماه سال گذشته در شهرستان‌های تابعه، مرحله استانی در اردیبهشت ماه با میزبانی شهر سنندج و مرحله کشوری نیز مردادماه در اصفهان برگزار و دستیابی به رتبه سوم کشوری در رشته ترتیل یکی از افتخارات کسب شده در این زمینه است.

شیخی‌زاده با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در ماه مبارک رمضان با عنوان اجرای طرح ترنم نور(3) در دو بخش مددجویان و کارکنان افزود: این طرح تاکنون با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شده است و طرح تکمیلی ترنم نور و تداوم آموزش قرآن کریم تا پایان سال 1398 یکی از پرمخاطب‌ترین سرفصل‌های آموزشی کمیته امداد است.

وی افزود: در راستای فراهم کردن زمینه بهره‌مندی کارکنان از معارف معنوی قرآن کریم، اختصاص زمانی برای قرائت روزانه قرآن کریم (یک صفحه) همراه با تفسیر قرائت بعد از نماز جماعت ظهر و اختصاص یک روز در هفته به بیان احکام و مسائل فقهی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان یادآور شد: ایجاد فضای مناسب آموزشی در کنار دیگر فعالیت‌ها با برگزاری منظم جلسات هفتگی برای همکاران در طول سال یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در کمیته امداد امام خمینی(ره) به نحو مطلوب برگزار می‌شود و تفسیر موضوعی سوره‌ها و آیات قرآن کریم از اهم موضوعاتی است که به آن پرداخته می‌شود.
انتهای پیام

captcha