اجرای بیش از ۶۰ ویژه‌برنامه فرهنگی ـ مذهبی از سوی شهرداری قزوین
کد خبر: 3841529
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
در ماه محرم صورت گرفت؛

اجرای بیش از ۶۰ ویژه‌برنامه فرهنگی ـ مذهبی از سوی شهرداری قزوین

گروه فرهنگی ــ بیش از ۶۰ ویژه‌برنامه فرهنگی و مذهبی ماه محرم در شهر قزوین و نواحی منفصل شهری از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در حال برگزاری است.

بیش از ۶۰ ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی توسط شهرداری قزوین اجرا شد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استان، فضاسازی شهری و آغاز به کار ستاد تسهیلات محرم، از جمله اقداماتی است که از اول ماه محرم‌الحرام انجام گرفته است.

ستاد ساماندهی تسهیلات محرم از شهریورماه سال جاری در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تشکیل شد، امسال ۱۳۰ مجوز برای برپایی ایستگاه صلواتی در این ستاد صادر شد و همچنین اقلام فرهنگی در میان هیئت‌های مذهبی توزیع شد.

نخستین سوگواره نواهای عاشورایی

نخستین سوگواره نواهای عاشورایی پرده عشاق در ماه محرم و صفر از دیگر برنامه‌های شاخص شهرداری است، «اجرای موسیقی فیلم‌های مذهبی با گروه سازهای بادی، اجرای آواهای قدیمی و اصیل با گروه و اجرای تک‌نوازی دستگاه توسط سازهای بادی» محورهای این جشنواره است.

اختتامیه نخستین سوگواره نواهای عاشورایی دهه سوم ماه محرم برگزار خواهد شد، علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار ضبط‌شده خود را به‌صورت لوح فشرده و یا فایل تصویری به دبیرخانه سوگواره نواهای عاشورایی به شماره ۰۹۰۱۵۵۵۹۰۵۲ تا پایان محرم ارسال کنند.

نمایشگاه عکس شهر در محرم

نمایشگاه عکس شهر در محرم به مناسبت ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده راه فرهنگی سبزه‌میدان دایر شد.

در این نمایشگاه ۲۵ تابلو عکس در ابعاد مختلف با موضوع «نگاهی به وضعیت ظاهری شهر در عزاداری‌ها» در معرض دید عموم قرار گرفت.

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، خانه سرلشگر شهید بابایی و حمام بلور از ابتدای ماه محرم به مدت ۱۰ شب میزبان تعزیه‌خوانان بودند.

همچنین با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مدت ۱۰ شب مراسم تعزیه از ابتدای ماه محرم باهدف انتقال پیام عاشورا و آگاهی بخشی به نسل جوان برگزار شد.

پیام‌آوران پاکی همپای شهرداری قزوین

داوطلب مردمی تحت عنوان پیام‌آوران پاکی نیز به‌منظور فرهنگ‌سازی در حوزه نظافت شهری، در مسیرهای عزاداری شهر مستقر می‌شوند، این برنامه با مشارکت شهرداری قزوین و تشکل‌های مردمی در شب تاسوعا و عاشورا حسینی انجام می‌شود.

همچنین برنامه‌هایی به مناسبت ماه محرم در مراکز آموزشی و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال برگزاری است که می‌توان به برپایی ۱۵ نمایشگاه اینفوگرافی شهروندی با موضوع روایت محرم، برگزاری شب‌شعر عاشورایی، اهدای کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و شهروندی در سطح محلات قزوین، اجرای مسابقات نقاشی ویژه کودکان و قرائت زیارت عاشورا و عزاداری با حضور کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

فرهنگسرای عاشورا در پیاده راه سبزه‌میدان

برپایی فرهنگسرای عاشورا در پیاده راه فرهنگی سبزه‌میدان از دیگر برنامه‌های ماه محرم است، در این فرهنگسرا خدمات فرهنگی در قالب غرفه‌های فرهنگی و مذهبی به شهروندان ارائه می‌شود.

غرفه «مشاوره مذهبی»، «قصه‌گویی»، «نقاشی»، «واقعیت مجازی واقعه عاشورا»، «سلامت»، «نونوایان حسینی» ازجمله غرفه‌های فرهنگسرای عاشورا می‌باشند.

حضور کاروان فرهنگی محرم در محلات کم برخوردار قزوین و نواحی منفصل شهری از دیگر برنامه‌های ماه محرم است، برگزاری مسابقات مذهبی، نقاشی نونوایان حسینی، روایت گری عاشورا و قصه‌گویی برای کودکان ازجمله برنامه‌های این کاروان است.

انتهای پیام

captcha