فعالیت گروه جهادی بلاغ‌المبین در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3839583
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

فعالیت گروه جهادی بلاغ‌المبین در چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ــ مسئول مؤسسه جهادی ـ تبلیغی بلاغ‌المبین گفت: گروه جهادی ـ تبلیغی بلاغ‌المبین به مدت هشت روز با ۱۱۰ نفر در مناطق محروم بازفت و شهرستان اندیکا مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن مرادی، مسئول مؤسسه جهادی ـ تبلیغی بلاغ‌المبین، بیان کرد: این مؤسسه متشکل از جمعی از طلاب استان قم و تهران است که از سال ۱۳۸۳ در منطقه بازفت و اندیکا واقع در شهرستان کوهرنگ مشغول به فعالیت تبلیغی و جهادی هستند.

وی افزود: این اعضا در مناسبت‌های مختلفی همچون ماه محرم، صفر و ایام فاطمیه در مناطق محرومی که اشاره شد حاضر می‌شوند و به اقدامات فرهنگی، تبلیغی و جهادی برای مردم آن مشغول می‌شوند.

مرادی ادامه داد: این سفر، پنجاهمین سفر این گروه تبلیغی، جهادی به استان چهارمحال‌وبختیاری است و اعضای شرکت‌کننده در این اردوی جهادی ۱۱۰ نفر هستند که در طول ۱۰ روز ماه محرم مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه گفت:  تعمیر و رنگ‌آمیزی سه مدرسه شش کلاسه توسط طلاب پایه‌های 1 و ۲، برگزاری مراسم روضه و سخنرانی در ۶۰ روستای محروم، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در ۲ نقطه از منطقه، فعالیت‌های محیط زیستی در تفرج‌گاه‌های منطقه بازفت و گردنه چری از جمله فعالیت‌های گروه جهادی تبلیغی بلاغ‌المبین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری است.

مسئول مؤسسه بلاغ‌المبین افزود: برگزاری گروه سرود و تعزیه‌خوانی از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی تبلیغی بلاغ‌المبین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به حضور طلاب در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی طلاب اعزامی با حضور در سیاه‌چادرهای عشایر اقدام به برگزاری برنامه‌هایی از قبیل روضه‌خوانی، سخنرانی و بیان احکام شرعی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر ۱۱۰ نفر اعضای گروه طلبه هستند، افزود: طلبه‌های پایه یک و ۲ که جوان‌تر هستند کارهای عمرانی را انجام می‌دهند و طلاب پایه‌های پنجم به بالا نیز کارهای فرهنگی، تبلیغی را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام مرادی در پایان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار اداره‌کل تبلیغات اسلامی میزبان این گروه تبلیغی ـ جهادی است گفت: همه ساله قبل از شروع طرح یک همایش آموزشی با عنوان «طلیعه جهاد» با هدف تشریح برنامه‌ها و آشنایی طلاب با منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha