تبریز؛ میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن
کد خبر: 3838880
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

تبریز؛ میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در سال ٩٩ در تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ دو حالت دارد، یا در تبریز و تهران به صورت همزمان برگزار می‌شود یا اینکه تنها در تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در سال ٩٩ در تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ دو حالت دارد، یا در تبریز و تهران به صورت همزمان برگزار می‌شود یا اینکه تنها در تبریز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: احتمال اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حد گسترده و ابعاد بین‌المللی فقط در تبریز برگزار شود وجود دارد. اما احتمال اینکه در تهران برگزار شود و شعبه استانی که سال قبل در مشهد بود و امسال در آذربایجان‌شرقی باشد نیز وجود خواهد داشت.

فقهی زاده افزود: ما با دو رویکرد کلی به این سمت رفته‌ایم که نمایشگاه بین‌المللی قرآن را در برخی از سال‌ها خارج از تهران برگزار کنیم. رویکرد اول لزوم پاسخ‌دهی مثبت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متعلق به تمام جمهوری اسلامی و نه استان خاصی است، خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح کلی ما این است که تبریز اگر پایگاه اصلی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال ۹۹ باشد سه استان مجاور را به عنوان استان معین قرار دهیم و از ظرفیت‌های فکری و استانی آنها استفاده کنیم. طبیعتاً باید به مطالبه جامعه قرآنی در سال‌های دور و نزدیک که امکان حضور کثیری از آنها خارج از تهران و استان‌های مجاور وجود ندارد، پاسخ دهیم.

وی افزود: نکته دوم در این رابطه که رویکرد جدی ما در این زمینه است، لزوم اهتمام و توجه خاص به تربیت نیروی انسانی قوی در این زمینه است. واقعیت این است که تجربه‌های عملی نقش بسیار مهمی در شکوفایی استعدادها و برجسته‌تر شدن و نماینده‌تر شدن توانایی‌های مدیریتی برجستگان نیروهای قرآنی دارد.

فقهی‌زاده تاکید کرد: ما اگر منتظر بمانیم که در سال‌های دور به طور طبیعی ظرفیت مدیریتی و توان فرهنگ قرآنی استان‌هایی همچون «کردستان» یا «چهارمحال و بختیاری» و ... به اندازه تهران برسد و بعد چنین رویداد بزرگی را به آن استان منتقل کنیم، باید بدانیم که حتماً محقق نخواهد شد. با بررسی شرایط بالفعل احساس کردیم در برخی استان‌ها شرایط نسبی در این باب فراهم است و خواسته‌ایم پاسخی به مطالبه‌ و نیازی که وجود دارد، بدهیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در وهله سوم البته مسائل اعتباری است که طبیعتاً برداشت ما این است که از نظر اعتبارات و هزینه‌های مربوط به اجرای نمایشگاه، این هزینه‌ها در برخی استان‌ها کمتر از مرکز خواهد بود. این مسائل البته اولویتی در این زمینه نداشته است.

انتهای پیام

captcha