امر به معروف اولین نشانه مؤمن است
کد خبر: 3838872
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

امر به معروف اولین نشانه مؤمن است

گروه معارف ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خداوند در آیه ۷۸ سوره مائده، امر به معروف و نهی از منکر را اولین نشانه مؤمن معرفی کرده، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمین بماند دیگر احکام نیز زمین می‌مانند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان در همایش طلایه‌داران تبلیغ که ۹ شهریورماه در مهدیه مصلی شهرکرد با حضور مبلغان استانی و مدعو برگزار شد با بیان اینکه باید مبلغ باشیم و آنچه را که مولایمان از ما انتظار دارد را پیام‌رسانی کنیم، به خطبه‌‌ای از امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: مخاطب این خطبه از امروز تا عصر غیبت ما مبلغان هستیم، متن خطبه که در کتاب «فرهنگ سخنان اباعبدالله(ع)» حدیث ۱۷۶ بیان شده، از مجازات افرادی که در مقابل چشمان آن‌ها ظلم شده و سکوت کرده‌اند سخن گفته شده است.

وی ادامه داد: علما دین را در جامعه زنده نگه می‌دارند و حلال و حرام خدا در اختیار علماست. این علما هستند که جوامع را از کارهای حرام باز می‌دارند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه نماز، زکات، روزه و ... نیز از احکام دین هستند، اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۸ سوره مائده امر به معروف و نهی از منکر را اولین نشانه مؤمن معرفی کرد زیرا که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمین بماند دیگر احکام نیز زمین می‌مانند و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود دیگر واجبات نیز در سایه این دستور الهی  زنده و اجرا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مخالفت با ظلم همیشه در جامعه زنده است، گفت:  در جامعه‌ای که ظالم زنده باشد نمی‌توان سر بلند کرد. در کشور، نظام جمهوری اسلامی پا برجا است و در رأس آن انسانی وارسته وجود دارد اما آیا در ذیل این حکومت ضربه‌ای وجود ندارد؟

وی در ادامه در تعریف ظالم افزود: ظالم کسی است که فرهنگ اسلامی را زیر پا بگذارد، بی‌بند و باری را گسترش دهد، عدالت را فراموش و ثروت‌اندوزی را ترویج دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه محبوب‌ترین قشر در دل جامعه و میان مؤمنان شما روحانیان هستید، ادامه داد: نزدیک‌ترین افراد به مردم جامعه، شما هستید مردم به شما روحانیان تکیه و درد دل می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه  انقلابی باشید و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنید، گفت: انقلاب، غیر از دین خدا چیزی نمی‌خواهد؛ لذا نگذارید انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود. به مردم آگاهی درستی دهید تا در انتخابات درست انتخاب کنند.

انتهای پیام

captcha