نشست هم‌اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3838840
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

نشست هم‌اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست هم‌اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به‌همت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نشست هم اندیشی مسئولین و فعالان قرآنی چهارمحال و بختتیاری  برگزار شد

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا، بیان کرد: «نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری» با حضور مسئولان مربوطه 7 شهریور در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست قرآنی، متولیان قرآنی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی سپاه، نماینده نیروی انتظامی، نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف، رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی فجر، نماینده فرهنگی دفتر ولی فقیه در استان، جمعی از اساتید، مدرسان و فعالان قرآنی استان به میزبانی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی تشکیل شده بود حضور پیدا کردند.

در این جلسه، متولیان قرآن به ارائه نظرات و پیشنهادات جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان پرداختند و هم چنین نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های قرآنی استان، اجرای برنامه مشترک قرآنی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه مشترک در زمینه فعالیت‎های قرآنی، گفت: به‌منظور تعالی فرهنگ قرآنی در استان و استفاده از نقطه نظرات فعالان قرآنی این نشست برگزار شد.

تقی‌پور با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات قرانی استان، گفت: برای انجام هر کاری اطلاعات پایه مورد نیاز است، اگر آمار منسجمی از دوره‌های آموزشی، افراد شرکت‌کننده و دوره‌های تخصصی داشته باشیم می‌تواند پایه‌ای برای برگزاری دوره‌های آتی باشد تا در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خود در آینده نتیجه‌گیری کنیم که در کدام عرصه نیاز ما رفع شده و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری است و کدام عرصه نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارها تنها به‌صورت حدسی ارائه می‌شوند، اما اگر آمار اقدامات صورت گرفته را در اختیار داشته باشیم برنامه‌ریزی برای اقدامات بعدی تسهیل می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به اینکه بانک جامع اطلاعات قرآنی ستون و محور تمام فعالیت‌های قرآنی استان است و مانع موازی‌کاری می‌شود، ادامه داد: برای راه‌اندازی این بانک نیاز به همکاری مالی و فکری تمام نهادها و سازمان‌ها هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: امسال برای نخستین بار و با هدف شناسایی افراد مستعد و دارای ظرفیت در زمینه داوری در رشته حفظ قرآن، با بهره‌مندی از آموزش‌های الکترونیکی و غیر حضوری و برای آشنایی با فنون و مهارت‌های عمومی و اختصاصی داوری و شیوه‌های داوری این دوره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha