ثبت نام در سامانه سماح برای خروج از مرزها ضروری است
کد خبر: 3837229
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

ثبت نام در سامانه سماح برای خروج از مرزها ضروری است

گروه اجتماعی ــ جانشین حج و زیارت چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح برای زائران اربعین ضروری است و بدون ثبت در این سامانه اجازه خروج از مرزهای ایران را پیدا نخواهند کرد.

سعید محمدی فارسانی، جانشین حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، از آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح همزمان با کل کشور از تاریخ جمعه، اول شهریور خبر داد و گفت: از آنجایی که ثبت‌نام در این سامانه برای زائران اربعین ضروری است و بدون حضور در این سامانه اجازه خروج از مرزهای ایران را پیدا نخواهند کرد؛ لذا ثبت نام در سامانه سماح در استان در حال انجام است و تا روز اربعین ادامه دارد.

وی با بیان انکه این سامانه زیر نظر سازمان حج و زیارت کشور و به نشانی https://samah.haj.ir/ است، افزود: شرکت‌کنندگان در این سامانه با پرداخت ۲۵ هزار تومان که سه هزار تومان آن هزینه ثبت‌نام و 22 هزار تومان هزینه بیمه است برای سفر اربعین ثبت‌نام کنند.

جانشین حج و زیارت استان اضافه کرد: مدت اقامت زائران بعد از اجازه صدور به مدت یک ماه است و محدوده تشرف آن‌ها از ۱۹ شهریورماه برابر با ۱۰ محرم تا هفتم آبان‌ماه برابر با ۳۰ ماه صفر خواهد بود که زائران بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) می‌توانند وارد کشور عراق شوند.

محمدی بیان کرد: اگر زائران در هنگام ثبت‌نام با مشکلی مواجه شدند، علت آن عدم تکمیل اطلاعات شخصیشان در اداره ثبت‌احوال است که با مراجعه به این اداره‌‎کل می‌توانند مشکل خود را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 10 هزار نفر از استان به زیارت عتبات در اربعین مشرف شدند، گقت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با حذف روادید و کاهش هزینه‌ها این آمار به بیش از 15 هزار نفر برسد.

محمدی در پایان گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای است و دریافت هرگونه وجهی به‌صورت نقدی و بیشتر از هزینه مصوب غیرقانونی است.

انتهای پیام

captcha