اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین‌شهر برگزار شد
کد خبر: 3837165
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین‌شهر برگزار شد

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در نهمین دوره کتابخوانی رضوی بیش از بیست و دو هزار نفر در کل استان در این جشنواره مشارکت داشته‌اند که سهم شهرستان مشگین‌شهر بیش از دو هزار نفر بوده است.

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین شهر برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، دوم شهریورماه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین شهر با ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: در این دوره بیش از بیست و دو هزار نفر در کل استان در این جشنواره مشارکت داشته اند که سهم شهرستان مشگین شهر بیش از دو هزار نفر بوده است.

رضاقلیزاده با بیان اینکه نهادینه کردن مطالعه باید از دوران کودکی در بین کودکان انجام شود گفت: بیشترین مشارکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مربوط به کودکان و نوجوانان است که نشان‌دهنده اهتمام خانواده‌ها برای کتاب‌خوانی کودکان است.

وی اهدای کتاب به مناسبت‌های مختلف برای کودکان را جزو مواردی دانست که می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به لزوم تاسیس کتابخانه با اولویت مناطق محروم و روستا‌های پرجمعیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۵ باب کتابخانه روستایی در سطح استان راه اندازی شده است و لازم است برای دسترسی بیشتر اقشار مختلف مردم بویژه در روستا‌ها بستر‌های لازم برای مشارکت خیّرین در جهت ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم شود.

رشد ۷ برابری شرکت کنندگان کتابخوانی در مشگین‌شهر
حمیده صادقی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشگین‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اداری و مسئولین شهرستان در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مشگین شهر برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته در سطح شهرستان مشگین‌شهر، ۷ برابر رشد داشته است.

ترویج سیره ائمه معصومین(ع)
حجت الاسلام نعمتی، معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر نیز در این مراسم، برگزاری جشنواره رضوی را در ترویج سیره زندگانی ائمه معصومین(ع) بویژه امام رضا موثر دانست و گفت: توجه اقشار مختلف جامعه به فضیلت‌های زندگی معصومین، موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با تشریح احادیثی از امام رضا(ع) از جمله «خدا رحمت کند کسی که امر ولایت را احیا می‌کند» گفت: وقتی از آن حضرت در خصوص نحوه احیا امر «ولایت» پرسیدند، ایشان پاسخ دادند «افراد معارف را بیاموزند و آن را به دیگران آموزش دهند».

نعمتی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «مردم اگر محاسن سخن ما را بفهمند، تبعیت از معصومین اتفاق می‌افتد» کاری که با ترویج کتاب‌هایی با محتوای مذهبی در این جشنواره، انجام می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از ۱۴ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اسامی آقایان؛ محمد جلالی، سعید پورولی، رضا همت‌زاده، علی محمدی، شهرام عبدالله‌زاده، حمید رضا لطف‌الهی، و خانم‌ها؛ شیدا علینژاد، آذرشکری، آیسل عالیش‌زاده، زینب مجرب، فاطمه بی‌باک، حوریه امان‌الله اوغلی، پریسا اطاعتی و سعیده شیرعلیزاده با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha