کتابخوانی؛ مؤلفه پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته
کد خبر: 3835885
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

کتابخوانی؛ مؤلفه پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از مؤلفه‌های پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته دنیا کتابخوانی است؛ براین اساس کتاب باید یکی از همراهان همیشگی ما باشد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، علیرضا گودرزی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه امروز، 27 مردادماه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اینکه کتابخوانی حلقه مفقوده جامعه ما است، از این رو باید کتاب‌های مفید در جامعه گسترش پیدا کند، اظهار کرد: به هر میزان در زمینه کتابخوانی سرمایه‌گذاری شود، سرمایه فرهنگی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته کتابخوانی است از این رو فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ما نهادینه شود. سرمایه‌گذاری در زمینه کتابخوانی افزایش سرمایه فرهنگی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.

گودرزی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی اظهار کرد: امام رضا(ع) کانون محبت و توجه ما ایرانیان است و هر ساله در جشنواره رضوی نگاه همگان به سمت آن امام همام جلب می‌شود.

وی افزود: جشنواره رضوی از اهمیت فراوانی برخوردار است و آینده‌سازان کشور ما که نوجوانان هستند با شرکت در این جشنواره با سیره اهل‌ بیت(ع) آشنا می‌شوند و این نقطه وصل آن‌ها به دریای معرفت اهل‌ بیت(ع) خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بیان کرد: کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم از این حیث جامعه را از نظر فرهنگی غنای بیشتری خواهیم بخشید.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فضای مجازی بر روی جمعیت کتابخوان گفت: شایسته است تا قرائت قرآن، مطالعه نهج‌البلاغه و دیگر کتب دینی را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha