رشد 170 درصدی شرکت‌کنندگان البرزی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3833532
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

رشد 170 درصدی شرکت‌کنندگان البرزی در جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی البرز از رشد 170 درصدی شرکت‌کنندگان این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد و گفت: سال گذشته هشت هزار و ۳۰۰ نفر در جشنواره شرکت کردند که این آمار امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

رشد 170 درصدی شرکت‌کنندگان البرزی در جشنواره کتابخوانی رضوی

احمدعلی هراتی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان، گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره که فرخوان آن از ابتدای اردیبهشت امسال اعلام شد با مطالعه ۱۲ کتاب در سه رده های سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» به اهدافی از جمله ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق تولید و انتشار گسترده آن کمک کردند.
وی افزود: در بخش کودک رده سنی چهار تا ۱۲ سال(کودک) کتاب‌های امام رضا(ع) نوشته زهرا عبدی، کبوترها و آهوها نوشته سید احمد میرزاده، فاطمه و فاطمه نوشته محمد مهاجرانی و در بخش ویژه این رده سنی، کتاب هشت قصه از امام جواد(ع) نوشته حسین فتاحی معرفی شد.
این مسئول بیان کرد: رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال(نوجوان) آثاری چون راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا(ع)» نوشته فریبا کلهر،«با کبوترهای گنبد، سروده‌هایی درباره امام رضا(ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده و در بخش ویژه این رده سنی کتاب درختی که بال در آورد داستان‌هایی از زندگی امام جواد(ع) نوشته مجید ملامحمدی به عنوان منابع جشنواره معرفی شد.
هراتی اضافه کرد: در رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا (ع) نوشته علی جانفزا، فصل فیروزه نوشته محبوبه زارع، «درعصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه(ع)» نوشته علی اشرف عبدی، زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ نوشته محمدرضا سنگری و در بخش ویژه این رده سنی کتاب سیره تقوی، ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع) نوشته جواد محدثی معرفی شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه این جشنواره که بعدظهر چهارشنبه، 16 مرداد برگزار شد از نفرات برتر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان‌های کرج و فردیس تجلیل شد، گفت: امسال حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره رشد ۱۷۰ داشته است.
وی تصریح کرد: سال گذشته هشت هزار و ۳۰۰ نفر در جشنواره شرکت کردند که این آمار امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.
این مسئول در پایان با بیان اینکه کتابداران طلایه داران فرهنگ هستند، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، خانواده ها را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند و فرزندان را در مسیر کمال و انسانیت قرار می‌دهد.
انتهای پیام

 

captcha