برگزاری ۵۶ برنامه طی هفته ملی مهارت در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3828866
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

برگزاری ۵۶ برنامه طی هفته ملی مهارت در چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری ۵۶ برنامه طی هفته ملی مهارت در استان، گفت: گردهمایی نخبگان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، افتتاح مرکز مهارت آموزی دانشجویی، برگزاری کافه مهارت در پارک بانوان شهرکرد، افتتاح چند آموزشگاه آزاد‌ از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، قهرمان آماره، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان، امروز 30 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به هفته ملی مهارت از 31 تیرماه تا 6 مردادماه، گفت: شعار این هفته ارتقای نهضت مهارت‌افزایی است که دستاوردهای شاخص حوزه فنی و حرفه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود.

توانمندسازی مهارتی در راستای تامین نیروی انسانی ماهر موردنیاز بازار کار را از اهداف این سازمان برشمرد و افزود: با توجه به گسترش علوم و فنون گوناگون نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه 18 مرکز ثابت آموزشی دولتی و 174 آموزشگاه آزاد در استان مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای را آموزش می‌دهند، اظهار کرد: آموزش‌های سیار نیز برای روستاییان و عشایر با توجه به نیاز آن‌ها برگزار می‌شود که در همین راستا روستاییان می‌توانند برای درخواست کارگاه‌های آموزشی در سامانه تقاضاسنجی ثبت‌نام کنند.

آماره با تأکید بر ایجاد انگیزه برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: شورای مهارت به ریاست استاندار با همین هدف راه‌اندازی شده تا مهارت‌های آموزشی در راستای بازار کار تدوین و برگزار شوند.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه شش هزار و 200 استاندار آموزشی در سایت این سازمان بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: مدرک این سازمان در 160 کشور دنیا دارای اعتبار است.
وی از برگزاری طرح «ایران مهارت» در دبستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: دانش‌آموزان دوره دبستان در این طرح به صورت پودمانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را آموخته و این آموزش‌ها با توجه به استعدادیابی تا آخرین مقطع تحصیلی ادامه دارد.

آماره با اشاره به برگزاری 56 برنامه طی هفته ملی مهارت در استان، ادامه داد: گردهمایی نخبگان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، افتتاح مرکز مهارت آموزی دانشجویی، برگزاری کافه مهارت در پارک بانوان شهرکرد، افتتاح چند آموزشگاه آزاد، برگزاری کارگاه اخلاق حرفه‌ای برای مدیران استان، افتتاح مرکز ارتقای مهارت بروجن و افتتاح 9 کارگاه جدید از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه به زودی مرکز تخصصی گیاهان دارویی و کشاورزی در سورشجان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مرکز تخصصی جوش و مرکز تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی نیز طی هفته مهارت در هفشجان افتتاح می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به پنج هزار و 625 نفر در قالب 737 هزار و 457 نفرساعت طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 31 نفر در بنگاه‌های اقتصادی، 319 نفر در پادگان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی، 57 نفر در دانشگاه‌ها، 2 هزار و 832 نفر در مراکز دولتی ثابت، 225 نفر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، 673 نفر در روستاها و عشایر و یک هزار و شش نفر در آموزشگاه‌های سیار شهری دوره دیده‌اند.

آماره با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی‌های حوزه مشاوره و رهگیری شغلی حدود نیمی از کارآموزان آموزش‌های در محیط واقعی کار مشغول کار می‌شوند، اظهار کرد: سال گذشته این آموزش‌ها به 700 نفر ارائه شد که اشتغال نیمی از این تعداد تحقق یافت.

انتهای پیام

captcha