اجرای طرح «تلاوت قرآن کریم به یاد شهدا» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3811427
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

اجرای طرح «تلاوت قرآن کریم به یاد شهدا» در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول قرآنی دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: در طول ماه مبارک رمضان «طرح تلاوت قرآن کریم به یاد شهدا» در تمامی شهرستان‌های استان با تقسیم آیات قرآن به نام هریک از شهدا در بین روزه‌داران و نمازگزاران برگزار می‌شود.

ابراهیم نادری، مسئول قرآنی دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌ و بختیاری، بیان کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی بسیاری در بنیاد شهید و ویژه کارمندان، در حسینیه‌ها ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هم در منازل شهدا و ایثارگران در سطح استان برگزار می‌شود.

وی طرح «جزء خوانی قرآن» به صورت روزانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را طرح ویژه کارکنان معرفی کرد و ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان «طرح تلاوت قرآن کریم به یاد شهدا» در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. این طرح به‌گونه‌ای است که در یک محفل قرآنی آیات قرآن کریم به نام هریک از شهدا در بین روزه‌داران و نمازگزاران تقسیم می‌شود و قرآن در آن جلسه به یاد تمامی شهدای شهرستان ختم می‌شود که روز گذشته این طرح در شهرستان فارسان با حضور امام‌جمعه شهرستان فارسان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فارسان، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضاء ستاد اقامه نماز برگزار شد و این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

نادری تصریح کرد: در طول ماه مبارک چهار محافل قرآنی نیز در سطح استان برگزار می‌شود از جمله محفل انس با قرآن کریم که روز گذشته در کنار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد شهرکرد با حضور حافظان کل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران که از جانبازان قطع عضو و فرزندان شهدا بودند برگزار شد.

«طرح تلاوت قرآن کریم به یاد شهدا» در چهارمحال و بختیاری

مسئول قرآنی دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: همچنین در طول ماه رمضان در تمامی حسینه‌های شهدا استان کلاس جمع‌خوانی و روخوانی قرآن، 76 کلاس قرآن خانگی در سطح استان در دو نوبت صبح و عصر با همکاری و هماهنگی تعدادی از پایگاه‌های مقاومت بسیج و متولیان حسینیه شهدا در منازل خانواده‌های معظم شهدا در طول سال با مربیانی که از جامعه هدف معرفی شده‌اند برگزار می‌شود.

وی به شروع ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران 10 روز پس از ماه مبارک برگزار می‌شود که ثبت‌نام این مسابقات از نیمه دوم ماه آغاز و از طریق پیامک به خانواده‌ها اطلاع‌‎رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha