عمل به آیات قرآن انس واقعی را معنا می‌بخشد
کد خبر: 3811173
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

عمل به آیات قرآن انس واقعی را معنا می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود، بلکه آنچه انس واقعی را معنا می‌بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت‌کننده است.

عمل به آیات قرآن؛ انس واقعی قرآن را معنا می بخشد

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری 23 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از برنامه جزءخوانی مسجد جامع فرخشهر در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و باید در زمینه توسعه آن طوری برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود که این مهم به یک نهضت عظیم و فراگیر مبدل شود، چراکه اگر قرآن در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات و موانع موجود در خانواده‌ها حل شده و به دنبال آن وضعیت فرهنگی جامعه نیز دگرگون می‌‍شود.
وی ادامه داد: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود، بلکه آنچه انس واقعی را معنا می‌بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.
تقی‌پور بیان کرد: امسال از روز نخست ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی توسط قاریان برجسته استانی در 10 شهرستان استان آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: از مسئولان قرآنی شهرستان‌ها خواستیم تا در کنار برنامه جزء‌خوانی محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن کریم را نیز برگزار کنند. البته این برنامه‌ها در موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بهتر است این جلسات در مساجد جامع و معروف شهر برگزار شوند، گفت: در پایان اجرای این طرح جزء‌خوانی از طرف اداره امور قرآنی تبلیغات استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی در پایان گفت: برنامه جزء‌خوانی ویژه استان نیز طبق روال گذشته هر روز از ساعت 18 تا 19 در مصلی شهرکرد اجرا شده که از طریق صداوسیمای مرکز استان نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha