رویکرد اصلی خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو؛ آموزش حفظ قرآن
کد خبر: 3809533
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

رویکرد اصلی خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو؛ آموزش حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو، شهرستان کیار گفت: عمده فعالیت خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو بر آموزش حفظ به کودکان و نوجوانان متمرکز است.

فاطمه سلیمانی، مدیر خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این مجموعه ده سال پیش در سطح شهر گهرو شهرستان کیار، آغاز شد که از سال 93، این فعالیت‌ها به صورت رسمی و با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی ادامه دارد.
وی با اشاره به افت تعداد قرآن‌آموزان در طول سال تحصیلی، تصریح کرد با توجه به اینکه بیشتر جمعیت مشارکت‌کننده در کلاس‌های این خانه قرآن کودکان و نوجوانان هستند، شاهد افت میزان مشارکت این افراد در طول سال تحصیلی هستیم اما در فصل تابستان این کلاس‌ها با استقبال خوبی مواجه است.

سلیمانی به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در خانه قرانی حضرت زهرا(س) گهرو اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، برنامه روزانه جزءخوانی قرآن کریم به صورت عمومی و برای بانوان گهرویی برگزار می‌شود که این مراسم همواره با استقبال خوب علاقمندان مواجه است.
وی از مختلط بودن کلاس‌ها در صورت به حدنصاب رسیدن جمعیت قرآن‌آموزان خبر داد و افزود: عمده فعالیت خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو بر آموزش حفظ به کودکان و نوجوانان متمرکز است و معمولا این کلاس‌ها با جمعیت حداکثر 15 نفر دختر و پسر برگزار می‌شود، ضمن اینکه آموزش روخوانی و روانخوانی برای بزرگسالان و کودکان نیز در صورت وجود متقاضی، ارائه می‌شود.

رویکرد اصلی خانه قرآن حضرت زهرا(س) گهرو آموزش حفظ قرآن است
این مربی قرآن در خصوص مسائل مالی این خانه قرآن، بیان کرد: دریافت شهریه از قرآن‌آموزان به خود آن‌ها واگذار شده که در صورت تمایل می‌توانند مبلغی را در آغاز دوره بپردازند ضمن اینکه مربیان نیز در بیشتر موارد، به صورت خیریه با این خانه قرآن همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به استیجاری بودن ساختمان خانه قرآن حضرت زهرا(س)، اضافه کرد: این ساختمان وسیع سال گذشته از سوی شهرداری گهرو در اختیار مسئولان خانه قرآن قرار گرفت که پس از بازسازی و تعمیر، فعالیت‌های قرآنی در آن انجام می‌شود.
سلیمانی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خانه قرآن حضرت زهرا(س) را خوب ارزیابی کرد و گفت: در کنار امر آموزش قرآن، پرداختن به مسائل مورد علاقه شهروندان از جمله آموزش‌های هنری و برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌های گوناگون و نیز پخت نذری در فضایی صمیمی و پرشور، از رویکردهای دیگر این خانه قرآن است.
وی به برگزاری کلاس‌های متنوع هنری با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش بافتنی، خیاطی، سرمه‌دوزی و ... با استقبال دختران گهرویی همراه است و در پایان هر دوره، به هنرآموزان مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

انتهای پیام

captcha