تشریح فعالیت‌های خانه قرآن گل نرجس(عج) تشنیز
کد خبر: 3803799
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

تشریح فعالیت‌های خانه قرآن گل نرجس(عج) تشنیز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن گل نرجس(عج) تشنیز فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی این خانه قرآن را تشریح کرد.

زینب صادقی، مدیر خانه قرآن گل نرجس(عج) تشنیز، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خانه قرآن گل نرجس(عج) تشنیز شهرستان کیار در سال 1394 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
وی درخصوص رده سنی قرآن‌آموزان خانه قرآن گل نرجس(عج)، تصریح کرد: این قرآن‌آموزان شامل رده سنی ابتدایی تا بانوان خانه‌دار هستند که آموزش حفظ جزء 30، آموزش‌ حلیة‌القرآن و کتاب نور(روخوانی و روانخوانی سطح 1)، احکام، نقاشی و صلوات‌های قرآنی از جمله آموزش‌های ارائه شده به کودکان است.
این مربی قرآن با اشاره به اینکه فعالیت‌های خانه قرآن گل نرجس(عج) در محل بسیج خواهران روستا انجام می‌شود، افزود: تمام فعالیت‌های این خانه قرآن به صورت رایگان به علاقمندان ارائه می‌شود و 2 مربی قرآن به صورت خیریه، امر آموزش را پیش می‌برند.
صادقی با بیان اینکه بازدیدهایی از سوی سازمان تبلیغات از این خانه قرآن شده است، ادامه داد: در یکی از این بازدیدها بنا بر این شد که خانه عالم روستا در اختیار مسئولان خانه قران نرجس قرار گیرد اما این مهم به دلیل عدم موافقت از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عملی نشد.
مدیر خانه قرآن گل نرجس(عج) با اشاره به مشکلات مالی این خانه قران، بیان کرد: به‌دلیل عدم برخورداری از مساعدت مالی، به ناچار از اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی چشم‌پوشی می‌کنیم ضمن اینکه، غالب هزینه‌ها، از جمله تهیه جوایز برای تشویق قرآن‌آموزان برتر و نیز برگزاری اردوهای تفریحی در پایان هر دوره، از محل کمک‌های خیرین تأمین می‌شود
وی درخصوص فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این خانه قرآن در کنار آموزش قرآن، خاطرنشان کرد: در تمام مناسبت‌‌های مذهبی برنامه ویژه از سوی خانه قران گل نرجس(عج) برگزار می‌شود، ضمن اینکه کلاس‌های آموزشی متنوعی برای بانوان برگزار می‌شود که طب سنتی، مشاوره خانواده و تربیت فرزند از جمله آن هستند.
یادآور می‌شود، خانه قرآن گل نرجس(عج) واقع در روستای تشنیز شهرستان کیار، خیابان معلم، جنب مسجد الزهرا(س)، همواره پذیرای علاقه‌مندان یادگیری قرآن است.

انتهای پیام

captcha