انتقاد سکاندار جدید وزارت بهداشت از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامت
کد خبر: 3780502
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

انتقاد سکاندار جدید وزارت بهداشت از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامت

گروه سلامت ـ سرپرست وزارت بهداشت بر اهمیت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت تاکید و از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامت انتقاد کرد.

انتقاد سکاندار جدید وزارت بهداشت از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم روز پرستار با اشاره به تقارن این روز و سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: این روز نه تنها برای شیعیان و اهل سنت زیبا است بلکه برای تمام کسانی که دلبسته حضور در جامعه هستند زیبا است.

سرپرست وزارت بهداشت عنوان کرد: از بانوی اول کربلا می‌پرسند در کربلا چه دیدی و او عنوان می‌کند جز زیبایی چیزی ندیدم. این زیبایی عشق است و عشق همان خمیر مایه حضور پرستاران در کنار بیماران است، پس خداوند برای همه شما اجر طلب می‌کند.

نمکی افزود: امروز به تقدیر زمام امور سلامت در کشور بر عهده من گذاشته شده است در همین حال ما وارد چهلمین سال انقلاب می‌شویم که دستاوردهای زیادی را دارا بوده چنانکه در 22 کشور شرق مدیترانه رتبه اول را دارا هستیم. اما امروزه با بیماری‌های غیر واگیر روبه رو بوده که مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است همین طور سلامت مردان و رشد جمعیت سالمندی. بر همین اساس ما نیازمند تجدید ساختارها بوده و دید خود را نسبت به پرستاری عوض کنیم.

نمکی با تاکید بر لزوم توجه به پرستاران در نظام سلامت تاکید کرد: باید پرستاران در نظام ارائه خدمات دیده شوند و آنان خود را به عنوان یکی از اعضای نظام سلامت بشناسند. ما طرح تحول سلامت را که یک طرح ملی است ادامه م‌ید‌هیم اما باید آن را مرور کرده و بدانیم از چه کسی در کجا باید استفاده کنیم.

انتقاد از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامت

وی ضمن انتقاد از ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف نظام سلامت عنوان کرد: امروزه باید گسست بین کارمندان حوزه درمان، حوزه بهداشت، پرستاری و دیگر گروه‌های سلامت را برطرف کرده و آنها را متحد کرد امروزه کسانی که جایگاه پرستار و طبیب را مورد حمله قرار می‌دهند عمل مزورانه‌ای انجام می‌دهند.

نمکی در ادامه به مسائل معیشتی و صنفی پرستاران پرداخت و اظهار کرد: ما در سازمان برنامه و بودجه مصوب کردم در سال 98 و 99 ، 18 هزار پرستار استخدام شده و اعتبارات آن نیز پیش بینی شده است. در صدد هستیم جایگاه‌های جدیدی برای خدمات پرستاری تعریف کنیم، باید همه به کمک اصلاح امور و ساختارها آمده و با کمک فکری یکدیگر طرح تحول سلامت را موفق کرد.

به گزارش ایکنا سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت همچنین در حاشیه این همایش اظهار کرد: طرح تحول سلامت به عنوان اصلی‌ترین طرح دولت با شدت و حدت ادامه پیدا می‌کند و شامل کاهش پرداختی از جیب بیمار و تهیه دارو برای بیماران خاص و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از بسته‌های جدید این طرح است که امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.

نمکی همچنین در رابطه با روز پرستار و مسائل پرستاری عنوان کرد: در هفته آینده به دنبال این هستیم که بتوانیم معوقات پرستاران را پرداخت کرده و در رابطه با کارانه آنها دستور داده شده است که در اسرع وقت این کار انجام شود. خبر خوش نیز این است در حال سال 98 و 99 تعداد 19 هزار پرستار را در بخش دولتی استخدام کرده و در بخش خصوصی نیز شرایطی را مهیا می‌کنیم که با تمهیدات ویژه بتوانیم تعدادی پرستار را استخدام کنیم.

انتهای پیام

captcha