حج و زیارت نیازمند نوآوری است
کد خبر: 3777299
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
رشیدیان:

حج و زیارت نیازمند نوآوری است

گروه شبکه اجتماعی ــ رئیس سازمان حج در مطلبی نوشت: امروز حوزه حج و زیارت به عنوان یک سازمان خدماتی نیازمند نوآوری و تحول جدی در نحوه و نیز سبک و سیاق ارائه خدمات است.

حج و زیارت نیازمند نوآوری استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، امروز دوشنبه 10 دی‌ماه در صفحه شخصی اینتساگرام نوشت:

امروز حوزه حج و زیارت به عنوان یک سازمان خدماتی نیازمند نوآوری و تحول جدی در نحوه و نیز سبک و سیاق ارائه خدمات است.

توسعه شبکه‌های ارتباطی و ظرفیت‌های گسترده فناوری‌های نو برای تسهیل امور، کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت و سرعت انجام امور، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و بیش از همه تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان که از جمله حقوق شهروندی است تبدیل به یک دغدغه عمومی شده است.

عصر روز قبل در کنار دیدارها و جلسات مختلف، نشستی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتم که در این دیدار آنچه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و دانشی جوانان این مرز و بوم توصیف شد، بیانگر آن است که هوش و استعداد سرشار آنان حد و مرزی ندارد.

 علاقه وافر این نسل به دانایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خود فرصتی مغتنم برای بهره گیری از این دانش در حوزه‌های مختلف از جمله حج و زیارت است که با انبوه مخاطبان مردمی مواجه می‌شود. مردمی که باید بیش از هر جای دیگر تکریم و عزت شوند و خود را آماده زیارتی سرشار از معنویت کنند. از این روی، امروز بهره‌گیری از ظرفیت دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه حج و زیارت همچون تهیه و آماده‌سازی نرم‌افزارهای مناسب برای دسترسی مردم به خدمات این سازمان و تسهیل امور در عین افزایش سرعت و دقت انجام کارها، اهمیت دارد.

 استفاده از امکان فضای مجازی برای ساماندهی حوزه سوغات دغدغه‌ای جدی برای زائران است، به گونه ای که امکانی فراهم شود برای اطلاع زائران و حجاج از وضعیت قیمت‌های اجناس در کشور مقصد و مقایسه آن با مشابه داخلی تا آنان بتوانند به جای صرف وقت در بازارها با آرامش خاطر به زیارت و بهره‌گیری از معنویت این فضاها برسند. امید است بتوان این تحول را با توان تخصصی و دانایی جوانان این آب و خاک محقق کنیم.

انتهای پیام

captcha