‌‌فرار دستگاه‌های اقتصادی از پیوستن به سامانه انتشار آزاد اطلاعات
کد خبر: 3770878
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
حسین انتظامی با انتشار پیامی نوشت؛

‌‌فرار دستگاه‌های اقتصادی از پیوستن به سامانه انتشار آزاد اطلاعات

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ حسین انتظامی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود با اشاره به رشد ۸ درصدی پیوستن دستگاه‌ها به سامانه دسترسی به اطلاعات نوشت: مردم دلیل فرار دستگاه‌های اقتصادی از پیوستن به سامانه انتشار آزاد اطلاعات را می‌دانند.

‌‌به گزارش ایکنا؛ حسین انتظامی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «تعداد دستگاه‌هایی که به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته‌اند، به ۵۱۶ رسیده که نسبت به آمار مهرماه ۸ درصد رشد داشته است.

وی در همین تویئت ادامه داد: این اتفاق البته امیدبخش است، اما هنوز خیلی از دستگاه‌های مشمول قانون نپیوسته‌اند. مردم خوب می‌دانند دلیل فرار بعضی از دستگاه‌های به ویژه اقتصادی چیست.»
 
‌‌فرار دستگاه‌های اقتصادی از پیوستن به سامانه انتشار آزاد اطلاعات
بنا بر گزارش ایکنا؛ سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات سایتی اینترنتی است که توسط دولت و به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهاد‌های دولتی ایجاد شده است. توسط این سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست کنند که اطلاعات به خصوصِ یک نهاد دولتی منتشر شود؛ پس از آن اطلاعات درخواستی در این سامانه برای عموم منتشر خواهد شد، مگر آن که آن اطلاعات، حریم خصوصی افراد را نقض کند.
 
نه تنها نهاد‌های وابسته به دولت بلکه نهاد‌های انقلابی، نیرو‌های مسلح، قوای قضاییه و مقننه و مؤسسات شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌های وابسته به آن‌ها و بنیاد‌ها و مؤسساتی که زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره می‌شوند و همچنین هر مؤسسه، شرکت یا نهادی که تمام یا بیش از ۵۰ درصد سهام آن متعلق به بخشی از حکومت است، نیز باید اطلاعاتشان را منتشر کنند. موسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی، مانند بانک‌ها هم شامل این قانون می‌شوند.
 
انتهای پیام
captcha