لزوم بهره‌گیری از برنامه‌های قرآنی در تحلیل‌ها و محاسبات
کد خبر: 3755111
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از برنامه‌های قرآنی در تحلیل‌ها و محاسبات

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در تحلیل‌ها و محاسبات از برنامه‌های قرآنی دوری نکنید چرا که بالندگی ما قران، اسلام ناب و اهل بیت است، لذا می‌توان با وحدت، تقویت درون، تقویت دولتمردان، تقویت مسئولان زیر پرچم ولایت و انقلاب قرار گیریم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 20 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: روی پای خود ایستادن، تکیه بر خود، استقامت و تمایل نداشتن به دشمن از جمله موضوعات بسیار مهمی است که همواره در قرآن بر آن تأکید شده و از برنامه‌های محکم قرآنی است.
وی افزود: خداوند بر پیامبر و امت خویش فرموده که بر آرمان‌ها، سختی‌ها، وظایف، نازیبایی‌ها ایستادگی کنید چرا که پیامبر و امتش را مأمور استقامت دانسته است.
حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: نباید تنها بندگی و ارادت خداوند بر زبان‌ها باشد و لازم است خداوند را همواره ناظر اعمال خویش بدانید، چراکه غیر از این، امری بیهوده است.
وی در ادامه بیان کرد: به ظالمان و ستمگران تمایل نداشته باشید و به آن‌ها دل نبندید چراکه همین دل بستن، موجب کمک به آن‌ها می‌شود.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: کسی رستگار خواهد شد که روی پای خود و دین خدا ایستاده و به دیگران دل نبندد، لذا باید توجه داشت که خداوند تنها یاور شما است و کسانی که شما به سراغ آن‌ها می‌روید یاری‌دهنده شما نخواهند بود ‌و هدف آن‌ها غارت اموال و دارایی شما است.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: آمریکا، اروپا و دشمنانی که کمر به نابودی ما بسته‌اند، هرگز به ما کمک نخواهند کرد، لذا می‌بایست روی پای خود بایستیم تا عزت دینی‌مان حفظ شود.
وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ افراد با تهدیدات و محاسبات غلط، به سمت بیگانه‌ تمایل داشته و با ایجاد باورهای نادرست، جامعه را از ایجاد مشکلات اقتصادی و ... ترسانده و دل مردم را خالی می‌کنند، اما مؤمنان نه تنها نترسیده بلکه به ایمان آن‌ها افزوده می‌شود.
امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان کرد: برخی‌ها با تصویب بعضی مسائل به بهانه عقل‌گرایی و مصلحت راه نفوذ بیگانگان را باز می‌کنند اما لازم است که توجه داشت که راه پیشرفت کشور ما بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تکیه بر خود و تقویت خود است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: لازم است در تحلیل‌ها و محاسبات از برنامه‌های قرانی دوری نکنید چرا که بالندگی ما قران، اسلام ناب و اهل بیت است، لذا می‌توان با وحدت، تقویت درون، تقویت دولتمردان، تقویت مسئولان زیر پرچم ولایت و انقلاب قرار گیریم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی نابینایان، خاطرنشان کرد: توجه به نابینایان از ضرورت‌ها است.
وی با اشاره به روز جهانی استاندارد، تصریح کرد: استاندارد در تمام عرصه‌ها از ضرورت‌های بسیار مهم است و مسئله استاندارد در عرصه‌های علمی، تولیدی، دینی، فرهنگی و اخلاقی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می‌بایست کارها را با الگوهای دینی محک زده و در یک مسیر درست قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام روز پیوند اولیا و مربیان را از مسائل مهم دانست و تأکید کرد: نسل جوان با این پیوند تربیت شده و نباید از آن‌ها غافل شد، لذا لازم است برای فرزندان بیش از هر زمان دل بسوزانید چراکه آن‌ها آینده‌سازان این کشور هستند و آن‌ها اسلام، دین، انقلاب و این کشور را که امانتی در دست ما است را باید به مقصد خواهند رساند.
امام جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: ایشان با وجود مصائب بسیار در زندگی همواره با عزت بوده و پیام عزت بخشی را به جامعه فرستادند.

انتهای پیام

captcha