«بیت‌القرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3750500
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
مؤسسه برتر هفته/ 66

«بیت‌القرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه بیت‌القرآن بیش از 20 سال است که در منطقه 11 شهر تهران مشغول به فعالیت قرآنی و فرهنگی است.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته، یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
بر این اساس، ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 65 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی بیت‌القرآن تهران بپردازیم.
مؤسسه بیت‌القرآن با بیش از 20 سال فعالیت در منطقه 11 شهر تهران مشغول به فعالیت است. این مؤسسه که در طبقه زیرهمکف ساختمانی که متعلق به فردی سید به نام «سیدجعفر میرمحمدی» است، در حدود ۲۵۰ مترمربع با مدیریت محمدرضا عابدی مشغول به فعالیت است.
بیت‌القرآن که سال‌های اخیر به عنوان دارالقرآن مرکزی شهرداری در منطقه ۱۱ به عنوان تأمین‌کننده خوراک فکر کانون‌های قرآن و عترت سراهای محله در این منطقه فعالیت می‌کند، علاوه بر دوره‌های آموزش عمومی قرآن، جلساتی را به صورت هفتگی‌ پنج‌شنبه‌ها با جذب نوجوانان و جوانان و همچنین کلاس‌های هنری با محوریت قرآن اعم از خوشنویسی، سرود، نقاشی، نمایش و طراحی، فعالیت‌های ورزشی را برگزار می‌کند و در کنار آن نیز گروه سرودی با عنوان «آوای رضوان» متشکل از قرآن‌آموزان نوجوان و جوان مؤسسه فعالیت می‌کند.
کلاس‌های بیت‌القرآن برای خردسالان سه و نیم سال به بالا تشکیل می‌شود، به گونه‌ای که از سه و نیم تا شش سال ویژه مهد شکوفه‌ها است که طی پنج ترم، ۱۶ جلسه‌ به آموزش حفظ آیات موضوعی، حفظ سوره، اشعار مختلف قرآنی و آداب اسلامی به زبان کودک، سفال، خمیربازی، نمایش خلاق و ... پرداخته می‌شود. از ۶ تا ۹ سال به کودکان با روش مهد الرضای استاد محسنی مشهد به آنها تعلیم داده می‌شود و از سنین ۹ سال به بالا نیز با آنها با زبان واقعی قرآن روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و صوت و لحن با آنها کار می‌شود.
بیش از ۱۵ هزار نفر از ابتدای فعالیت مؤسسه تاکنون تربیت یافته است، لذا در بیت‌القرآن بانوان بدون محدودیت سنی و آقایان تا 18 سال در بیت‌القرآن مشغول آموزش قرآن هستند. همچنین این مؤسسه بدون راه‌اندازی شعبه‌ای و تنها با یک مرکز، اما با برنامه اصولی مشغول فعالیت است.
یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌القرآن در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، بالاتر از مجتمع مهدیه، خیابان مدرس، بن‌بست مازندرانی قرار دارد.
انتهای پیام

captcha