غلبه بر بحران آب نیازمند عزم فرا دستگاهی است
کد خبر: 3749828
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

غلبه بر بحران آب نیازمند عزم فرا دستگاهی است

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید با در سایه تعامل، همراهی و همفکری فرا دستگاهی بر بحران آب در استان غلبه کرد.

غلبه بر بحران آب در استان نیازمند عزم فرا دستگاهی است

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 2 مهرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار کرد: وضعیت بحرانی آب، کمبود منابع زیر زمینی و خشکسالی های پی در پی، ضرورت برنامه در این زمینه را مسجل ساخته است.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی صدا و سیما و جراید و شبکه های اجتماعی، افکار عمومی را به بحران آب حساس و اجماع همگانی در این زمینه ایجاد کرد.
این مقام قضایی بیشترین مصرف آب در کشور را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در خصوص استفاده مناسب از آب به ویژه در بخش کشاورزی و پایین بودن نرخ بهره وری در این بخش، ارائه آموزش های کاربردی ضروری است.
وی بر گسترش استفاده از کشت متناسب با شرایط منطقه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از روش ها و سیستم های مدرن کشاورزی در بخش کشت آبیاری توسعه یابد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز را به عنوان یک راهبرد ذکر کرد و ادامه داد: باید نسبت به انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز و جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز از چاه های مجاز اقدامات اساسی صورت پذیرد.
رحیمی زاده تشکیل ستاد صیانت از منابع آب در استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: برای ایجاد یک سیاست و راهبرد هماهنگ و همسو باید ستاد صیانت از منابع آب با حضور دستگاه های متولی در استان تشکیل شود.
وی تصریح کرد: با توجه وضعیت خاص استان یزد در مسئله آب، شورای حفاظت از منابع آب سالها قبل با محوریت استانداری تشکیل شده و برخی از اقدامات صورت گرفته است، که بهتر است آن شورا اکنون با تلفیق با ستاد صیانت از منابع آب و حمایت قضایی از آن تصمیمات و سیاست گذاری دقیقی انجام گیرد.

انتهای پیام

captcha