خروجی مسابقات قرآن اوقاف تربیت نسلی متعهد و قرآنی باشد
کد خبر: 3747785
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

خروجی مسابقات قرآن اوقاف تربیت نسلی متعهد و قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی - استاندار مرکزی گفت: همه ما در هر مقامی که هستیم باید با اتخاذ تدابیر لازم سعی کنیم مسابقات با بازدهی خوبی برگزار شود تا خروجی آن تربیت نسلی متعهد، با اخلاق و قرآنی باشد.

خروجی مسابقات قرآن اوقاف تربیت نسلی متعهد و قرآنی باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 26 شهریور در دیدار با حجت‌الاسلام دلاوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و حجت‌الاسلام حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: اگر سه مناسبت مهم در استان وجود داشته باشد یکی از آن‌ها برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف است که در مرحله بین‌المللی هم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 40 دوره از مسابقات قرآن اوقاف می‌گذرد و تجربه 40 ساله نشان از قدرت و تجربیات خوب سازمان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال جشن چهل سالگی انقلاب را در پیش داریم پیشنهاد بنده است که در المان‌ها و یادبودهای مسابقات و هدایای عمومی به جشن 40 سالگی انقلاب اشاره شود.
آقازاده از تجمیع مسابقات و محل اسکان متسابقان در هتل امیرکبیر اراک استقبال کرد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای با حضور رؤسای کمیته‌ها و فرمانداران به عنوان رؤسای دستگاه اجرایی شهرداری در قالب شورای اداری استان جهت ارائه گزارش برگزار می‌شود.

لزوم اطلاع‌رسانی فرا استانی مسابقات
وی اظهار کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی قوی وارد شوید، حتی اطلاع‌رسانی خارج از استان باشد، همه کشور باید بدانند این مسابقات امسال به میزبانی اراک برگزار می‌شود. تبلیغات صدا و سیما پس از دهه اول محرم جدی‌تر دنبال شود، از ظرفیت صدا وسیمای ملی نیز برای تبلیغ می‌توان استفاده کرد. دعوت مقامات کشوری، مدعوین و تمهیدات استقبال، تعیین جایگاه در روز افتتاحیه باید از قبل هماهنگ شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: حساسیت سازمان نسبت به استان مرکزی به عنوان استانی با سابقه فرهگی و دینی بالاست، همه ما در هر مقامی که هستیم باید با اتخاذ تدابیر لازم سعی کنیم مسابقات با بازدهی خوبی برگزار شود تا خروجی آن تربیت نسلی متعهد، با اخلاق و قرآنی باشد.
به گزارش ایکنا، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، نیز در ادامه جلسه گفت: درست است که برگزاری آبرومند مسابقات قرآن اوقاف بخش مهم مسابقات است اما نباید به همین اندازه بسنده کرد. اجرای برنامه‌های جذاب و تأثیرگذار در راستای ترغیب نوجوانان و جوانان به فراگیری آموزه‌های قرآنی و در نهایت نشر مضامین قرآن در جامعه هدف دیگری از مسابقات است.
وی با اشاره به برنامه‌های جانبی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف، تصریح کرد: برنامه‌های جانبی ویژه مسابقات سراسری قرآن اوقاف باید حداقل از 10 روز قبل از شروع مسابقات آغاز شود. قرآن، بزرگترین حافظ جوانان از ورود به آسیب‌های اجتماعی است نباید از هیچ برنامه تأثیرگذاری در این دوره از مسابقات غفلت کرد.
حقیقی ادامه داد: باید از فضای ایجاد شده به برکت قرآن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم. این شرایط فرصتی منحصربفرد است که غفلت از آن جایز نیست، برنامه‌های اجرایی در سطح استان به سرپرستی فرمانداران به عنوان مسئول اجرایی مسابقات برنامه‌ریزی شده است. باید تلاش شود طرح‌ها در گستره استان حتی روستاها پیاده شود.
وی اظهار کرد: برنامه و طرح‌های قرآنی باید در اماکن مذهبی، عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی زندان‌ها نیز برگزار شود، باید تمهیدات لازم جهت استفاده همه افراد و برای استفاده از فضای مسابقات را فراهم کرد، استفاده از اساتید حوزه علمیه استان و قم می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی مثمرثمر باشد.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: تجمیع مسابقات و محل اسکان متسابقان در هتل امیرکبیر رسیدگی به مباحث امنیتی و اجتماعی را آسان‌تر می‌کند. دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اکیپ آب و برق و گاز در محل برگزاری مسابقات مستقر می‌شوند.

افتتاحیه مسابقات؛ ساعت 10 صبح دهم مهرماه
وی با بیان این نکته که متسابقان در قالب 4 گروه برادران و 2 گروه بانوان به اراک اعزام می‌شوند، اظهار کرد: افتتاحیه مسابقات قرآن اوقاف 10 صبح روز سه شنبه، 10مهر و اختامیه مسابقات نیز 10 صبح روز دوشنبه، 23 همین ماه است. در مجموع 500 متسابق در مسابقات چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک حضور دارند. تعداد داوران 60 و 70 نفر از اصحاب رسانه در مسابقات جهت انعکاس اخبار حضور دارند.
دلاوری ادامه داد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا افراد علاقمند حتی از دورترین روستاها برای شرکت در مسابقات حضور داشته باشند و از این فضا استفاده کنند. کمیته‌های 11گانه هر کدام برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند.
وی اضافه کرد: برپایی 25محفل انس با قرآن و 15 کرسی تلاوت در دهه اول محرم ویژه هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌های مسابقات قرآن اوقاف است. برپایی محافل قرآن در بوستان‌های اراک بازخورد خوبی در سطح شهر داشت، در این محافل مسابقات قرآن مطرح شد که به برگزیدگان کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد.
دلاوری در پایان گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دستگاه‌های مختلف در حاشیه مسابقات از دیگر برنامه‌های در دستور کار است. تهیه هدیه عمومی، حضور مؤسسات قرآنی در مسابقات و دیدار چهره به چهره قرآن‌آموزان نوجوان با قاریان و حافظان از دیگر برنامه‌هاست.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha