بحران آب هنوز برای مردم عمومیت پیدا نکرده است
کد خبر: 3727029
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

بحران آب هنوز برای مردم عمومیت پیدا نکرده است

گروه اجتماعی- یک جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه گفت:اکنون بحران آب دغدغه حدود 60 درصد از مردم را تشکیل می‌دهد و مابقی نیز گفته‌های مسئولین را در این خصوص باور ندارند، بنابراین بحران آب هنوز کاملا عمومیت پیدا نکرده و گفتمان مردمی در این خصوص شکل نگرفته است.

حل بحران آب در گرو تبدیل آن به گفتمان عمومی است

مرتضی پدریان در گفت‌وگوبا خبرنگار ایکنا از اصفهان با اشاره به بحران آب در کشور اظهار کرد: هر مسئله‌ای زمانی برای مردم یک جامعه مهم تلقی شده و دغدغه آنها می‌شود که به گفتمان مردمی آن جامعه تبدیل شود، یعنی ذهن و فکر و گفتمان اعضای جامعه حول محور همان موضوع شکل بگیرد.
وی افزود: می‌توان گفت در حال حاضر بحران آب دغدغه حدود 60 درصد از مردم را تشکیل می‌دهد و مابقی نیز گفته‌های مسئولین را در این خصوص باور ندارند، بنابراین بحران آب هنوز کاملا عمومیت پیدا نکرده و گفتمان مردمی در این خصوص شکل نگرفته است.
این جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه بیان کرد: آنچه که باعث می‌شود مردم از بحران آب آگاه شده و واکنش مؤثری در این خصوص نشان دهند، این است که کمبود آب را به صورت ملموس احساس کنند، مثلا به صورت برنامه‌ریزی شده و هفته‌ای یک بار، آب بعضی از مناطق قطع شود.
پدریان تصریح کرد: متأسفانه تاکنون اقدام مهم و مؤثری در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه انجام نشده و نتوانسته‌ایم بحران آب را برای مردم ملموس نشان دهیم و به طور کلی همواره در زمینه فرهنگ‌سازی و نهادینه ساختن یک موضوع در جامعه مشکل داریم.
وی ادامه داد: برای اینکه مردم بحران آب را جدی بگیرند، ساختارهای آموزشی و رسانه‌ای باید آب را به عنوان یک گفتمان جدی در جامعه مطرح کنند، ولی متأسفانه هنوز صدا و سیما و رسانه‌های دیگر در این زمینه فعالیت نکرده‌اند.
انتهای پیام/ کد خبرنگار 1303

 

captcha