اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت در فارس ادامه دارد
کد خبر: 3724481
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت در فارس ادامه دارد

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد كه طرح تحول نظام سلامت این دانشگاه با رعایت كاهش هزینه‌ها با قوت ادامه دارد.

طرح تحول نظام سلامت با قوت در فارس ادامه دارد

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته، 31 خردادماه در نهمین نشست سیاستگذاری تحول نظام سلامت این دانشگاه در سال جاری گفت: طرح تحول نظام سلامت در این دانشگاه، با رعایت صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها با شعار کاهش هزینه، بدون کاهش پرداخت به کارکنان، همچنان با قوت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه باید برای ارتقای کارایی و کیفیت خدمات سلامت تلاش کرد، افزود: در این راستا حتی می‌توان از ساده‌ترین روش‌ها نیز برای کنترل هزینه اثربخش استفاده كرد.
بهادر با بیان اینكه توجه به پیشگیری از هرگونه افزایش پرداخت از جیب بیماران در اقدامات مداخله‌ای بود، گفت: تمامی اقدامات مداخله‌ای باید در راستای افزایش بهره‌وری انجام شود.
عبدالخالق كشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه برگزاری این نشست، گفت: طی 45 روز گذشته، 9 نشست با 98 مصوبه در حوزه تحول سلامت، با حضور رئیس دانشگاه، سایر معاونان، مدیران ارشد، رؤسای بیمارستان‌های بزرگ شیراز و مدیرکل بیمه سلامت استان، با هدف مدیریت هزینه‌های سلامت، ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده به مراجعان، کاهش خدمات القایی و غیرضروری برگزار شده است.
وی افزود: هزینه‌های حوزه سلامت باعث انباشته شدن تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر و بدهی گسترده به بیمارستان‌ها و جامعه پزشکی می‌شود، در حالی که با منطقی کردن تجویز خدمات پزشکی و جلوگیری از خدمات القایی، می‌توان ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی بیشتر مردم تلاش کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: برای موفقیت در طی کردن مسیر ارتقای کیفی خدمات در عین مدیریت هزینه‌ها حمایت همگان لازم است.
انتهای پیام

captcha