رجعت؛ دوره کمال زندگی انسان است
کد خبر: 3719465
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام باقی:

رجعت؛ دوره کمال زندگی انسان است

گروه فرهنگی- استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رجعت از ضروریات مذهب تشیع است، رجعت را دوران کمال زندگی انسان دانست.

رجعت؛ دوره کمال زندگی انسان است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام علی محمد باقی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مرکز تخصصی مهدویت عصر روزگذشته 10 خردادماه در کارگاه آموزشی تحلیلی با موضوع ""رجعت" که جنب نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مهم بودن بحث انتظار، اظهار کرد: معرفت و شناخت وضعیت موجود، معرفت به وضعیت مطلوب و میل و حرکت به سمت وضعیت مطلوب از ارکان انتظار است.
وی با اشاره به اینکه آسان ترین مسیر برای دوران رجعت امکان پذیر بودن آن است، افزود: رجعت امر غیر عقلی نبوده و یکی از ضروریات مذهب تشیع، رجعت است.
حجت الاسلام باقی گفت: زندگی بشر در این دنیا شامل مراحل زندگی جنینی( از آدم تا قبل از ظهور امام زمان) و دوره تولد بشر( دوران ظهور و رجعت)است.
وی با بیان اینکه دنیا محل کمال و آخرت محل بهره برداری است، تاکید کرد: رجعت برای این قرار داده شده که انسان زندگی کند زیرا دوران غیبت حیات پیچیده ای است که در این دوران درب آسمان بسته است و به دلیل پر شدن فساد در جهان، انسان نمی تواند به کمال برسد.
حجت الاسلام باقی با اشاره به اینکه دوران رجعت دوران کمال زندگی انسان است، بیان کرد: باید این دوران، دوران آزمون باشد تا انسان ها بتوانند دوران رجعت را برگردند کسی که در دوران رجعت برنگردد تا ابد خام می ماند.
وی گفت: بایستی اهل دفاع از امام زمان خود بود تا رجعت صورت گیرد که یاری دین خدا به یاری امام می رود بنابراین، کسانی رجعت می کنند که به سهم خود زمینه ساز ظهور امام عصر باشند.

کارشناس مرکز تخصص مهدویت قم بیان کرد: کسی که چهار وظیفه اقامه نماز و دعوت کردن دیگران به اقامه نماز، احیا زکات، عمل کردن به امر به معروف و نهی کردن از منکر را انجام دهد می تواند در دوران رجعت بازگردد.
وی با اشاره به اینکه حدود 130 ادعیه وجود دارد که در آن ها بحث رجعت مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در دعای افتتاح، دعای عهد و زیارت عاشورا و ادعیه دیگر بحث رجعت مطرح شده است.
حجت الاسلام باقی در ادامه تاکید کرد: مقام انسانیت تمام اسما و صفات خداوند را به صورت بالقوه در خود جای داده و تمامی اسامی پروردگار در وجود انسان‌ها قرار دارد.
وی گفت: مهمترین عمل برای به شکوفایی رسیدن استعدادهای انسان، نماز است و هدف از خلقت انسان، تشکیل حکومت امام زمان است.

 یادآور می شود این کارگاه با مشارکت خبرگزاری ایکنا شعبه چهارمحال و بختیاری، شبکه بزرگ آرمانشهر مهدوی و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

captcha