موکب‌های امام حسین(ع) نقل مکان کردند/ از اول وقوع بحران باید وارد می‌شدیم
کد خبر: 3663660
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
پلارک:

موکب‌های امام حسین(ع) نقل مکان کردند/ از اول وقوع بحران باید وارد می‌شدیم

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اعزام موکب‌های مردمی برای تهیه غذای مردم مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: آماده هستیم در تمام بحران‌ها مسئولیت تهیه غذای مردم را بر عهده بگیریم.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئول ستاد مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تجربه حضور در زلزله‌های بزرگ از جمله رودبار و بم را داشته است، گفت: مردم امکانات سیستماتیک و امکانات توزیع مناسب کمک ها را ندارند و ما احساس کردیم برای اینکه مشارکت‌های مردمی به صورت بهتری توزیع شود و مشکل گرسنگی و نیازهای تغذیه مردم آسیب دیده رفع شود، می‌توان از ظرفیت موکب‌ها که تجربه پخت گسترده غذا را در شرایط سخت دارند استفاده کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس موکب‌های داوطلب با کمک ستاد بازسازی در حال اعزام به مناطق زلزله زده هستند تا غذای گرم تهیه و در اختیار مردم قرار دهند. حداقل 10 موکب و هر موکب تا پنج هزار نفر غذا برای حداقل 10 روز(50 هزار غذای گرم در روز) پخت خواهد شد. با استاندارهای مناطق آسیب دیده نیز هماهنگ شده و مقرر شد که مواکب مستقر شوند و پخت را انجام دهند. اگر جیره خشک هم در اختیار هلال احمر نبود ستاد بازسازی تأمین مواد غذایی را تقبل خواهد کرد.

آماده‌ایم در تمام بحران‌ها غذای مردم را تأمین کنیم

پلارک تصریح کرد: موکب‌های ما تجربه بالایی در اربعین و سایر مناسبت‌های مذهبی کسب کرده‌اند بر این اساس بعد از رفع این بحران با ستاد بحران جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و حاضر هستیم مسئولیت قبول کنیم در کل کشور (به جز ایام اربعین) در صورت بروز بحران موکب‌ها را سازمان دهی شده به مناطق بحران اعزام و مسئولیت تهیه غذای گرم آسیب دیدگان را تقبل کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه موکب‌ها امکاناتی مثل آشپزخانه های سیار، وسایل و تجهیزات برپایی چادرهای محل پخت، سروریس های بهداشتی سیار، نانوایی، آشپزخانه های سیار و ... را دارند، اظهار کرد: البته با توجه به اینکه همه این تجهیزات با نذورات مردمی برای مراسم مذهبی خریداری شده است باید از مراجع تقلید اجازه استفاده از آنها در بحران‌ها را بگیریم. البته با توجه به اینکه همه مراجع اعلام کرده‌اند می‌توان از سهم امام برای زلزله زدگان استفاده کرد تقریباً مطمئن هستیم که این اجازه را دریافت خواهیم کرد اما فعلاً موکب‌هایی که از وجوهات مردمی خریداری نشده به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.

وی اذعان کرد: باید از اول وقوع بحران برای کمک وارد شده و حداقل مشکل غذای مردم را حل می‌کردیم.

captcha