کلنگ نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در سامان به زمین زده شد
کد خبر: 3646419
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

کلنگ نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در سامان به زمین زده شد

گروه اجتماعی: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهرستان سامان، یکی از پروژه‌های جدید در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری فارس از سامان، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر امروز در حاشیه آئین کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهرستان سامان اظهار کرد: کلنگ احداث این نیروگاه خورشیدی با مشارکت سرمایه‌گذار آلمانی انجام خواهد شد که در این راستا مراحل و مجوزات قانونی آن اخذ شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این بخش در حدود 500 میلیارد ریال است، افزود: زمینه اشتغال این طرح کمتر خواهد بود، چرا که این طرح در انرژی و برق استان و حتی در سطح کشور، اثر مناسبی خواهد داشت.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهرستان سامان، یکی از پروژه‌های جدید در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، تصریح کرد: امید است این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

سلیمانی‌دشتکی بیان داشت: مجوزات دریافتی این نیروگاه خورشیدی، به مدت 3 سال به طول انجامیده است که هم‌اکنون این پروژه به هیچ عنوان از سهمیه زاینده‌رود استفاده نمی‌کند.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا طی رایزنی‌هایی که با آبفای روستایی صورت گرفته است، مقرر گردیده است تا زمان تعیین تکلیف آن، اگر در این زمینه مازادی وجود داشته باشد، از سهمیه زاینده‌رود استفاده شود، در غیر این صورت از سهمیه زاینده‌رود استفاده نخواهد شد.
 احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در منطقه شوراب کبیر از توابع بخش مرکزی شهرستان سامان واقع است.

captcha