ارتقای شاخص بهداشتی خمین با اجرای طرح تحول نظام سلامت
کد خبر: 3598374
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
ساداتی تأکید کرد:

ارتقای شاخص بهداشتی خمین با اجرای طرح تحول نظام سلامت

گروه اجتماعی: فرماندار خمین در آئین تجلیل از ایثارگران، جانبازان و اساتید دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: برنامه تحول نظام سلامت شاخص‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان را ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، به مناسبت ایام شعبانیه و هفته معلم طی مراسمی با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین، معاونین فرماندار، بخشداران مرکزی و کمره، رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان از ایثارگران، جانبازان و اساتید دانشکده علوم پزشکی خمین تجلیل شد .
بنابراین گزارش، فرماندار خمین در این مراسم اظهار داشت: بهترین ارمغان دولت تدبیر و امید در زادگاه امام راحل ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی بود که تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کرد کاهش تنگناهای درمانی رضایتمندی مردم را به همراه داشته است. برنامه تحول نظام سلامت شاخص‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان را ارتقا داد.
ساداتی ضمن تقدیر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان خمین اظهارکرد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی و رضایت‌مندی مردم، مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان است. تجلیل از ایثارگران و جانبازان یک وظیفه شرعی است، جانبازان و ایثارگران عزیز ارزنده‌ترین یادگارهای دوران حماسه دفاع مقدس و نمونه‌های بزرگ افتخار، شجاعت و فداکاری دوران حماسه‌اند .
بنابراین گزارش؛ جواد جواهری، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین نیز گفت: با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی و تشکیل اهداف سازمانی، 90 درصد از نظر آموزشی و 100 درصد از نظر اعتباری از دانشگاه علوم پزشکی اراک مستقل شده است . 
جواهری افزود: اکنون 375 دانشجو در پنج رشته هوشبری، پرستاری،علوم آزمایشگاهی، فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل مشغول به تحصیل هستند. دانشکده دارای پنج هیات علمی است و اضافه کردن دو رشته دیگر از برنامه‌های این دانشکده است.
این مقام مئسول اظهارکرد: در یک روند پنج ساله بایستی 10 نفر به اعضای هیات علمی افزوده شود و 100 نفر جذب دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی این شهرستان شوند.
وی با اشاره به اجرای موفق برنامه نظام تحول سلامت در خمین اظهار کرد: دسترسی عادلانه مردم به ویژه در مناطق محروم، کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم، جذب و ماندگاری پزشک متخصص از اهداف اجرای این برنامه است.
یادآور می‌شود: در این آئین از 30 نفر از جانبازان و هیات علمی و اساتید دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.
captcha