ارائه مقالات تخصصی طب اسلامی در دومین روز همایش نظام سلامت در اسلام
کد خبر: 3591470
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

ارائه مقالات تخصصی طب اسلامی در دومین روز همایش نظام سلامت در اسلام

گروه اجتماعی: ارائه مقالات تخصصی در حوزه طب اسلامی از برنامه‌های دومین روز همایش نظام سلامت در اسلام با تاکید بر آموزه‌های رضوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی روز گذشته، 30 فروردین‌ماه در مشهد آغاز به کار کرد.
در این روز علاوه برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، برخی از مقالات برگزیده ارسال شده، ارائه و تا عصر روز گذشته چندین پانل و کارگاه‌ تخصصی برگزار شد.
این همایش در دومین روز خود به مقالات مختلفی در حوزه طب اسلامی می‌پردازد که از آن جمله می‌‌توان به درآمدی بر حدیث پژوهشی پزشکی توسط کاظم رحمان ستایش، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم اشاره کرد.
علاوه بر این درآمدی بر فقه النظام‌الصحه نیز توسط حجت‌الاسلام حسینعلی‌ سعدی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برای مخاطبان بازگو می‌شود، همچنین حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این برنامه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
در ادامه نیز حمید باقری، عضو هیائت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران مقاله خود را در خصوص کلینی و احادیث طبی، پژوهشی در گونه‌شناسی احادیث و شناسایی منابع طبی الکافی ارائه خواهد کرد.
همچنین دکتر محمدقربان‌زاده، معاون آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد نیز مقاله خود را درباره تحول معنایی اصطلاحات طبی روایات ارائه می‌کند.
بنابراین گزارش، مقالات دیگری در خصوص هویت و اصالت روایات طبی با رویکرد نقد بیرونی توسط یحیی میرحسینی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه میبد یزد ارائه خواهد شد و بعد از آن، موضوع نفس و بدن از دیدگاه روانشناسی فلسفی با تکیه بر حکمت متعالیه توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی مسعودی، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی مشهد  برای حاضران ارائه می‌شود.
در ادامه نیز، موضوع بررسی نسبت دین و پزشکی در پرتو الگوهای علم دینی با حضور حامد آرضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در قالب مقاله‌ای به مخاطبان ارائه می‌شود.
همچنین مقاله‌ای با موضوع دین اسلام و رویکرد کل‌گرایانه به سلامت(با تأکید بر آموزه‌های رضوی) توسط ولی‌الله عباسی مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه قم ارائه خواهد شد.
یادآور می‌شود، در ادامه پنلی با موضوع آسیب‌شناسی جریان موسوم به طب اسلامی برپا خواهد شد.
captcha