ارسال ۱۲۰ مقاله به همایش نظام سلامت در اسلام
کد خبر: 3591315
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

ارسال ۱۲۰ مقاله به همایش نظام سلامت در اسلام

گروه اجتماعی: دبیرعلمی همایش نظام سلامت در اسلام با اشاره به ارسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش، گفت: بهره‌مندی بیشتر از معارف و آموزه‌های طبی و سلامت بخش اسلام و تبیین روش‌شناسی، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی، دبیرعلمی همایش نظام سلامت در اسلام صبح امروز، 30 فروردین‌ماه در همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی که در مشهد برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را تضارب آرا بر مبنای تئوریک و فکری در بحث سلامت به‌ویژه با تکیه بر مباحث دینی عنوان کرد و گفت: در این همایش هدف، دریافت یک نتیجه واحد نیست بلکه دست‌اندرکاران این همایش به دنبال القای تفکر صحیح در جامعه هستند تا بتوانیم مطالب غیر واقعی را در این زمینه خارج کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه بهره‌مندی بیشتر از معارف و آموزه‌های طبی و سلامت بخش اسلام و تبیین روش‌شناسی، از جمله اهداف برگزاری این همایش است، عنوان کرد: بررسی و نقد آثار مکتوب و دیدگاه‌های موجود، همچنین آسیب‌شناسی و نگاه نقادانه به برداشت‌های مطرح در آموزه‌های طبی اسلام در مشهد را می‌توان از دیگر اهداف این همایش نام برد.
وی به برگزاری دو همایش در دو سال اخیر با موضوع فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی و نظام سلامت در اسلام، اظهار کرد: جای بسی خرسندی است که دانشگاه علوم پزشکی که بیشتر به مسائل پزشکی توجه دارد، به مبانی فکری و ایدئولوژیک توجه نشان داده است.
دبیر علمی همایش نظام سلامت در اسلام با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما تبیین دقیقی از بحث سلامت به ویژه زمانی که مسائل ایدئولوژیکی و فکری مطرح می‌شود، ارائه نشده است، ابراز کرد: به همین دلیل سلامت دستخوش سوءاستفاده‌های زیادی شده و موجب گسترش تعداد مدعیانی شده است که در بیرون دانشگاه به انجام کارهای غیر علمی می‌پردازند.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی از این افراد با تکیه بر مبانی دینی این رفتار اشتباه را انجام می‌دهند که این امر، حساسیت کار را بالا می‌برد، تصریح کرد: تبیین دقیق از بحث سلامت مد نظر اسلام و جایگاه تئوریک و ایدئولوژیکی بحث سلامت در متون دینی تمام تلاش این همایش است تا راه را بر سوءاستفاده افراد سودجو ببندد.
دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش فرستاده شده است، عنوان کرد: تعدادی از اندیشمندان به صورت ویژه مقالاتی را به این همایش ارائه داده‌اند که در مدت زمان برگزاری، ارائه خواهد شد.
captcha