قالب‌های عرضه فعالیت‌های قرآنی، به‌روز شود
کد خبر: 3584278
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
حجت‌الاسلام رجبی عنوان کرد:

قالب‌های عرضه فعالیت‌های قرآنی، به‌روز شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ بین‌المللی قرآن با بیان اینکه محتوای بسیار مناسبی در متن قرآن کریم داریم، ابراز کرد: در همین راستا و برای پاسخگویی به مسائل قرآنی و نیازهای جامعه، باید قالب‌های عرضه فعالیت‌های قرآنی را به‌روز کنیم تا اثرگذاری مناسب بر افراد مختلف جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به فاصله موجود میان جامعه قرآنی، عنوان کرد: در سال جدید قرآن را محور وحدت خود قرار داده و از این طریق به پاسخگویی نیاز قرآنی جامعه خود بپردازیم.
برگزاری نشست‌های هم‌فکری با فواصل منظم
وی با بیان اینکه طرح و برنامه‌های فردی و به دور از همفکری، نتیجه‌ای در بر نداشته است، ادامه داد: باید سعی کنیم با طرح و بحث نظرات در قالب نشست‌هایی از هم‌فکری در برنامه‌ها، بهره‌‌برداری مناسب انجام شود و این نشست‌ها باید در فواصل زمانی منظم و مشخص برگزار شود.
قالب‌های عرضه فعالیت‌های قرآنی، به‌روز شود
حجت‌الاسلام رجبی‌ اضافه کرد: ما محتوای بسیار مناسبی در متن قرآن داریم که برای پاسخگویی به مسائل قرآنی و نیازهای جامعه باید قالب‌های عرضه فعالیت‌های قرآنی را به‌روز کنیم تا اثرگذاری مناسب را در افراد مختلف جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه هر کس با هر نظر و سلیقه‌ای را باید جذب قرآن کرد، ادامه داد: قرآن، امانت خداست که به انسان سپرده شده و ما باید در سرای آخرت نسبت به آنچه در اختیار ما بوده است، پاسخگو باشیم و برای رسیدن به رشد و تعالی جامعه باید جایگاه فعلی خود را در نظر گرفته و سپس با همفکری به بهتر شدن فعالیت‌های خود در عرصه قرآن توجه کنیم.
چرایی احساس مشکل و ضعف در زندگی
حجت‌الاسلام رجبی گفت: خداوند، سعادت را در قالب قرآن و عترت تعریف کرده است و علت عدم موفقیت ما در نشر قرآن و فراگیر نشدن این کتاب هدایت در زندگی‌ها، این است که دل به این دو گوهر گران‌بها نداده‌ایم و لذا احساس مشکل و ضعف می‌کنیم.
افراد قرآنی در قبال نیازهای جامعه، پاسخگو باشند
این حافظ بین‌المللی قرآن ابراز کرد: قرآن را مثل سایر موضوعات به زندگی مردم وارد نکردیم و این به دلیل پاسخگو نبودن افراد قرآنی در مقابل نیازهای جامعه خود است و این پاسخگو نبودن در نیازها را می‌توان در تولیدات قرآنی دنبال کرد.
دنبال قرآن رفتن؛ تحقق «أَحْسَنِ الْحَالِ» است
وی با بیان اینکه انس با قرآن هدف اصلی است، بیان کرد: اگر بخواهیم به خدا که مربی همه ماست برسیم و «أَحْسَنِ الْحَالِ» در ما محقق شود، باید به دنبال قرآن برویم، زیرا پیامبر(ص) نیز به ما توصیه‌ می‌کند در همه حال به قرآن رجوع کنیم و این آن چیزی است که بهتر بودن در ما و در مسیر حرکت ما را محقق می‌سازد.
حرکت در صراط مستقیم؛ حال انسان را احسن می‌کند
حجت‌الاسلام رجبی‌ با بیان اینکه مسیر حرکت صحیح در جهت رسیدن به اهداف قرآن، ائمه(ع) هستند، گفت: تعریف «أَحْسَنِ الْحَالِ» برای هر کسی متفاوت است و هر حالتی که انسان را در صراط مستقیم قرار دهد، حال احسن است و این حال خوب را می‌توان با معیار اهل‌بیت(ع) که ولی خدا هستند، مورد سنجش قرار داد.
وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر حق، صرفا به معنای عبادت کردن نیست، اظهار کرد: عبودیت است که در مسیر حرکت به سوی خدا، ارزش دارد و ذکر بدون تفکر، ارزشی ندارد و ولی خدا در این زمینه به ما نشان می‌دهد که آیا در مسیر درست حرکت کرده‌ایم یا خیر و این علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در سایر مقاطع انسان نیز معیار اصلی است.
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه بیان کرد: احساس رضایت ولی خدا، مشخص می‌کند که انسان به «أَحْسَنِ الْحَالِ» و آن حیات طیبه رسیده است و فعالیت‌های قرآنی نیز جزو اصلی این مسیر محسوب می‌شود و پرداختن به قرآن آن چیزی است که اولیاء الهی را شاخص قرار می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه قرآن و ولی خدا، باید معیار حرکت ما باشند در پایان گفت: با همین معیار، باید فعالیت‌های قرآنی خود را مورد نظر قرار دهیم و در هر سطحی به بررسی آن‌ها بپردازیم.
captcha