توجه به هزينه‌كرد منطقی در اجرای طرح تحول نظام سلامت
کد خبر: 3556253
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
نوبخت اظهار كرد:

توجه به هزينه‌كرد منطقی در اجرای طرح تحول نظام سلامت

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه منطقی هزینه كردن مهم‌تر از كاهش هزینه‌هاست، گفت: در طرح تحول نظام سلامت نگران این نیستیم که چقدر در نظام سلامت هزینه می‌شود، بلکه می‌خواهیم ببینیم کجا و به چه صورت هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی نوبخت،‌ رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز، 4 دی‌ماه در نشست كمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات مصرفی بیمارستانی كه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد، گفت: بحث اصلی ما فقط کاهش هزینه‌ها نیست، بلکه منطقی هزینه کردن مهم‌تر است و هزینه‌ها باید مبتنی بر بضاعت، اقلیم و نیاز کشور باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در كشور افزود: در این طرح، نگران این نیستیم که چقدر در نظام سلامت هزینه می‌شود، بلکه می‌خواهیم ببینیم کجا و به چه صورت هزینه می‌شود، چرا که باید در همه بخش‌ها به صورت منطقی و درست باشد.
نوبخت اظهار كرد: امروزه داریم به سمتی پیش می‌رویم که با بیماری‌های نوظهور مواجه هستیم و برای مهار و صرفه‌جویی در هزینه‌ها چاره‌ای جز گذشتن از سیستم ارجاع و پزشک خانواده نداریم.
وی خطاب به شركت‌كنندگان در این نشست ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که در شیراز به دست آمده است، از شما می‌خواهیم که به عنوان اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه و در این زمینه که چقدر از منابع ما در نظام سلامت، درست و اصولی هزینه و در واقع سرمایه‌گذاری می‌شود، به ما کمک کنید.
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه در پایان تأکید کرد: باید جغرافیای اپیدمیولوژیک بیماری‌ها را مشخص کنیم.
محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: در بحث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، یکی از چیزهایی که کار را برای ما راحت کرده است، پزشک خانواده است.
وی افزود: در دانشگاه بر اساس بررسی‌های انجام شده، یک حد متوسط برای تجویز داروها و استفاده از وسایل و تجهیزات مشخص شد و پزشکان موظف شدند که به متوسط تعیین شده از طرف دانشگاه عمل کنند.
captcha